گوناگون

یک مقام انتظامی: تلاش برای آزادی مرزبان ربوده شده ایرانی ادامه دارد

81163781 5695093

به گزارش ایرنا سردار سرتیپ حسین ذوالفقاری چهارشنبه در مراسم معرفی فرمانده جدید دریابانی نیروی انتظامی هرمزگان در بندرعباس افزود: در مرزهای سیستان وبلوچستان حضور کامل داریم و از ابزارهای روزدنیا همچون بالن های پایش مرزها، رادارهای دریایی و سیستم موقعیت یابی جغرافیایی برای کنترل و حفظ امنیت مرزهای کشور در خشکی و دریا استفاده می کنیم.

جیش العدل بهمن سال ۱۳۹۲ پنج مرزبان ایرانی را نزدیک مرز ایران و پاکستان در بلوچستان ربود و مقامات جمهوری اسلامی موفق شدند پانزدهم فروردین 93 چهار نفر از گروگان ها را با اقدامات دیپلماتیک از چنگ گروهک تروریستی جیش العدل برهانند.

این گروهک ادعا کرد یکی از مرزبانان به نام گروهبان جمشید دانایی فر را به قتل رسانده است.

فرمانده مرزبانی ناجا همچنین در بخش دیگر سخنانش گفت: در زمینه تامین امنیت مرز دو کشور ایران و پاکستان نشست هایی درخصوص نقاط مرزی و مقابله با اشرار و گروهک های مسلح برگزار شده است.

وی ادامه داد: اقدام های گروهک های تروریستی در زمینه خرابکاری تغییر یافته به نحوی که برای برخی نیروهای دریابانی که سابقه 20 سال خدمت در مرز ها دارند، جدید است.

فرمانده مرزبانی ناجا اظهار داشت: برای مقابله با قاچاق سوخت باید راهکارهای غیر نظامی ارائه و اجرا شود که یکی از آنها ارایه سوخت با قیمت مناسب به مرزنشینان است تا بدین وسیله از خروج سرمایه های مالی از کشور جلوگیری شود

ذوالفقاری گفت: یک فرد متهم به اختلاس یک هزار میلیارد ریالی توسط دریابانی با همکاری نیروی انتظامی فارس در بوشهر دستگیر و تحویل قانون شد.

وی اظهار کرد: این فرد که مدت زیادی تحت تعقیب بود و ادعا می شد به تایلند فرار کرده است هفته گذشته با کارهای اطلاعاتی دستگیر شد.

در این مراسم سرهنگ احمد دادستانی به عنوان فرمانده دریابانی هرمزگان معرفی و از سرهنگ محمد ایزدی فرمانده سابق قدردانی شد.ک/2

8144/668 /675

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا