گوناگون

یک کاروان مردمی از قصرشیرین در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل شرکت می کند

81167635 5701929

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈافشین رضاییˈ روز یکشنبه در جلسه هماهنگی بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل افزود: حضور زایرین در این مراسم، یک حرکت خودجوش مردمی و نشاندهنده عشق و ارادت ملت ولایتمدار به بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی است.

وی بر حضور و همراهی ادارات و نهادهای شهرستان قصرشیرین در برگزاری هرچه باشکوه مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) و تامین امکانات مورد نیاز برای رفاه حال زایرین اعزامی به مرقد مطهر تاکید کرد.

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار قصرشیرین نیز در این جلسه گفت: عزت، افتخار و خودباوری ملت ایران اسلامی به برکت مجاهدت های امام راحل بدست آمده است.

ˈنعمت اله نازپروردهˈ افزود: افراد زیادی در کشورهای مختلف از جمله کشورهای شرقی، غربی و اروپایی داعیه رهبری مردم خود را داشتند اما وجه تمایز امام راحل با همه آنها در حرکت خدایی ایشان بود.

وی با بیان اینکه امام راحل در همه کارهای خود فقط رضایت خداوند را در نظر می گرفت، تصریح کرد: امام در مدت عمر مبارک شان قبل و بعد از انقلاب اسلامی، برای احیای اسلام تلاش کرد و به تاسی از قیام عاشورا، احیاگر اسلام شدند.

نازپرورده اظهار کرد: تمامی انقلاب های روی داده در دیگر کشورها، نتیجه حرکت تاریخی امام راحل و انقلاب اسلامی در ایران است که با اخلاق، رفتار و کلام الهی و نورانی امام (ره) در دلها نفوذ کرده است.

وی با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که ما وظیفه داریم میراث گرانبهای حضرت امام (ره) را که برای ما به امانت گذاشتند را راهبری کنیم، اضافه کرد: مهمترین وظیفه ما این است که با پیروی از فرامین نورانی مقام معظم رهبری سکاندار انقلاب اسلامی، برای اعتلا و تحقق آرمان های نظام، امام و رهبری تلاش کنیم.

معاون فرماندار قصرشیرین یادآور شد: امروز ملت ایران اسلامی به الگوی برای سایر انقلابیون در دنیا تبدیل شده و این مهم به برکت عزتی است که امام راحل به امت اسلامی بخشیدند.

نازپرورده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: عملیات غرور آفرین بیت المقدس که منجر به آزاد سازی خرمشهر قهرمان شد نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است که باید بخوبی پاسداشته شود.

اعزام کاروان 150 نفری زایرین به مرقد امام با سه دستگاه اتوبوس و برنامه ریزی برای رفاه حال زایرین در این سفر، برگزاری مراسم عمومی ارتحال، سیاه پوش نمودن سطح شهر، اختصاص سربرگ مکاتبات اداری به بخشی از جملات امام (ره)، حضور مسوولان در مراسم بدرقه کاروان زایرین مرقد امام (ره)، اجرای مراسم عمومی سالروز آزادسازی خرمشهر، برنامه ریزی برای برگزاری مراسم جشن عید مبعث رسول اکرم(ص) و برگزاری مراسم محفل ادبی در سوگ آفتاب از مصوبات این جلسه بود.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 25 هزار نفر جمعیت دارد.ک/2

707/712

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا