گوناگون

۲۵ درصد کودکان کردستانی علائم بیماری آسم دارند

به گزارش خبرنگار مهر، رسول نصیری ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه هاي جمعي استان كردستان در سنندج، اظهار داشت: این رقم در بین کودکان شش تا هفت سال و 13 تا 14 سال مشاهده شده است.

وی افزود: آسم بیماری انسداد راه ‌های تنفس است و تنگی نفس٬ سرفه ‌های طولانی و خس‌ خس سینه از جمله علائم نشان ‌دهنده بیماری آسم است.

فوق ‌تخصص بیماری آسم و آلرژی بیان کرد: متاسفانه ماشینی شدن سبک زندگی، آلاینده های زیست محیطی٬ کم تحرکی و افزایش آلرژی‌های محیط زنگ خطری برای رشد روز افزون آسم در کشور است.

نصیری یادآور شد: شعار جهانی امسال سازمان بهداشت جهانی را “شما می ‌توانید آسم خود را کنترل کنید” است و این شعار برای چندمین سال پیاپی شعار سال روز جهانی آسم شده و این بدان دلیل است که بحث کنترل در مورد بیماری آسم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: در حال حاضر آسم در گروه بیماری ‌های مزمن ریوی قرار گرفته و از جایگاه بالایی در میزان ابتلا و شیوع آن در بین افراد برخوردار است.

فوق ‌تخصص بیماری آسم و آلرژی گفت: سالانه هزینه‌ های بسیار زیادی توسط افراد و جامعه در زمینه پیشگیری و درمان این بیماری متقبل می ‌شود.

نصیری در پايان اظهار داشت: بیماری آسم در سنین مختلف به شکل‌ های مختلف به بدن سرایت می‌ کند و در سنین کودکی بیشتراین بیماری خود را به وسیله سرماخوردگی ‌های مکرر٬ سرفه‌ های زیاد به هنگام خندیدن یا گریه کردن و هنگام فعالیت نشان می ‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا