گوناگون

‌ترغیب جوانان به ازدواج، جامعه را از آسیب‌ها دور می‌کند

امام جمعه ابهر با بیان اینکه همه باید تلاش کنند موانع ازدواج اعم از فرهنگی و اجتماعی را شناخته و نسبت به از میان برداشتن آن اقدام کنند،‌ گفت: برداشتن موانع ازدواج، وظیفه همگانی است.

حجت‌الاسلام “جعفر رحیمی” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، با اشاره به اینکه بعضی از این موانع به خود دختر و پسر مربوط می‌شود و بعضی از آن‌ها به خانواده بر می‌گردد، افزود: این در حالی است که برخی از موانع ازدواج از آن‌ها به مسئولان دولتی، باز می‌گردد.

وی از نبود شغل و مسکن مناسب به‌عنوان یکی از موانع بزرگ یاد کرده و به جوانان توصیه کرد ازدواج را آسان بگیرند و با توکل و اعتقاد اقدام کنند و از سخت‌گیری‌های بیهوده و توقعات بی‌جا دوری کنند.

وی در ادامه، مهریه‌های سنگین و جهیزیه‌های آن‌چنانی و جشن‌های سنگین و پرخرج عروسی را از موانع دیگر ازدواج دانست و خاطرنشان‌کرد: اسلام به تشکیل خانواده تاکید فراوان داشته و خداوند می‌فرمایند “ازدواج کنید تا آرامش پیدا کنید.”

رحیمی همچنین با بیان اینکه ترغیب جوانان به ازدواج جامعه را از آسیب‌ها دور می‌کند، خاطرنشان ‌کرد: اقدامات فرهنگی در این حوزه باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، متاسفانه در شرایط فعلی جامعه ماهواره کانون گرم خانواده را هدف قرار داده و با تولید برنامه‌های گوناگون در شبکه‌های ماهواره‌ای شاهد هستیم که دشمنان به دنبال ضربه زدن به این بنیاد و به تبع آن نابودی کشور هستند.

وی ادامه داد: تاکید اسلام به ازدواج و توجه کانون گرم خانواده نشان‌دهنده اهمیت این موضوع است، چراکه در خانواده‌ای سالم و پایبند فرزندان صالح پرورش یافته و آینده کشور بیمه می‌شود.

این مسئول همچنین به خانواده‌ها توصیه کرد در امر ازدواج فرزندانشان به موضع هم‌کفو بودن توجه داشته و آموزه‌های دینی را سرلوحه تصمیمات خود قرار دهند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا