گوناگون

‌ساخت آزادراه همدان-کرمانشاه کلید می‌خورد

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به حضور سرمایه گذار خارجی در پروژه آزادراه همدان-کرمانشاه-خسروی اظهار کرد: در حال حاضر پروژه مراحل تایید طرح توجیهی فنی و اقتصادی خود را می‌گذراند.

مهندس مجتبی نیک کردار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، با اشاره به اختصاص سه میلیارد تومان اعتبار به پروژه آزاد راه همدان-کرمانشاه در سال جاری عنوان کرد: این اعتبار به منظور انجام مطالعات طرح اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به آغاز مطالعات این طرح اظهار کرد: از محل همین اعتبار کار مسیریابی و نقشه یابی طرح نیز شروع شده است.

نیک کردار با اشاره به ابراز تمایل سرمایه گذار خارجی برای احداث این آزادراه، اظهار کرد: در حال حاضر سرمایه گذار در حال ارائه طرح توجیهی فنی و اقتصادی پروژه به معاونت زیرساخت‌های حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی است.

وی تصریح کرد: پس از تایید طرح در این معاونت، پروژه در هیات دولت مطرح و پس از تایید هیات دولت عملیات اجرایی پروژه آغاز می شود.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه خاطر نشان کرد: سرمایه گذار تمامی سرمایه پروژه را تامین می‌کند و همین امر قطعا پیشرفت پروژه را تسهیل خواهد کرد.

نیک کردار با اشاره به احداث این بزرگراه به موازات بزرگراه کربلا، عنوان کرد: قطعا این امر علاوه بر رونق شهرها و روستاها در طول مسیر، به لحاظ پدافند غیرعامل نیز بسیار حائز اهمیت است.

نیک کردار از ادامه مسیر آزادراه همدان-کرمانشاه به سمت مرز خسروی خبر داد و اظهار کرد: این آزادراه به محدوده همدان-کرمانشاه ختم نشده و در نظر داریم تا این آزادراه را تا مرز خسروی ادامه دهیم.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه خاطر نشان کرد: با ادامه مسیر آزاد راه تا مرز خسروی قطعا مسیرهای ترانزیتی استان افزایش خواهد یافت و به تبع آن رونق صادرات دوچندان خواهد شد.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا