گوناگون

‌سایه‌ سنگین کم‌آبی بر 316 روستای استان مرکزی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی گفت: 316 روستای استان مرکزی با مشکل کم‌آبی مواجه هستند.

علی‌حیدر صفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، بیان کرد: استان مرکزی دارای هزار و 126 روستاست که از این تعداد 316 روستا با مشکل کم‌آبی مواجه هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد، تأمین آب شرب 126 روستا به وسیله تانکر و آب‌های بسته‌بندی انجام می‌شود و مابقی روستاها از طریق حفر چاه جدید، کف‌کشی چاه‌ها، تعویض شبکه، جیره‌بندی و فرهنگ‌سازی تأمین آب می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی خاطرنشان کرد: جمعیت روستاهایی که با مشکل کم‌آبی مواجه هستند 29 هزار نفر است.

وی با اشاره به اینکه در کل 25 میلیارد و 900 میلیون تومان برای رفع مشکل کم‌آبی روستاهای استان مرکزی نیاز بوده است بیان کرد: هم‌اکنون هفت میلیارد و 900 میلیون تومان برای رفع مشکلات کم‌آبی روستاها هزینه شده است که شرکت آب و فاضلاب این مبلغ را بدهکار است.

وی ادامه داد: رفع مشکلات آب روستاهای استان مرکزی 18 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد که امیدواریم با اختصاص به موقع اعتبارات شاهد رفع مشکلات باشیم.

حیدری اظهار کرد: سرانه مصرف آب در روستاهای استان و کشور حدود 250 لیتر برای هر نفر در شبانه‌روز است در حالی که این میزان در جهان حدود 120 لیتر در شبانه‌روز است، براین اساس در راستای رفع بخشی از مشکل کم‌آبی نیازمند فرهنگ‌سازی جهت مصرف بهینه آب هستیم.

وی ادامه داد: همچنین میانگین میزان بارندگی در دنیا 750 میلیمتر است، در حالی که در استان و کشور این میزان حدود 252 میلیمتر است.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا