گوناگون

توجیه اقتصادی دلیل استقبال از طرح‎های ترویجی است

معاون بهبود کیفیت تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: مهم‌ترین دلیل استقبال از طرح‎های آموزشی و ترویجی در حوزه‎های مختلف کشاورزی، توجیه اقتصادی فعالیت‌ها است.

“رحمان رستم‏خانی” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: در بخش دام و طیور صنعتی 11 هزار شغل مستقیم در استان ایجاد شده است که این تعداد فرصت شغلی در بیش از 4 هزار واحد صنعتی دارای مجوز است.

وی افزود: در بخش دام و طیور روستایی که به صورت محلی و بدون مجوز فعالیت دارند تا 30 هزار نفر مشغول به کار هستند.

رستم‎خانی تصریح کرد: صنایع بالادستی در پنج محصول استراتژیک امور دام شامل شیرخام، گوشت‌قرمز، گوشت‌سفید، تخم‎مرغ و عسل بیش از 20 درصد ظرفیت و نیاز فعلی استان احداث شده است و هیچ محدودیتی در این حوزه وجود ندارد.

این مسوول تاکید کرد: برنامه‎های ترویجی در همه حوزه‎های کشاورزی در سطح استان وجود دارد و کلاس‎های آموزشی مربوط به آن‎ها با جدیت برگزار می‌شود، ولی اعتقاد دارم اگر یک واحد تولیدی توجیه اقتصادی نداشته باشد نمی‌‎توان با فعالیت‎های ترویجی آن را به مردم قبولاند و توجیه اقتصادی یک طرح به اندازه کافی توجیه کننده و عامل استقبال از طرح‎های آموزشی و ترویجی است.

رستم‌خانی با بیان اینکه به دنبال احداث واحدهای دامداری کوچک روستایی هستیم، گفت: شاید کم‌ترین ترویج در این حوزه صورت گرفته، ولی با توجه به نیاز مردم و توجیه اقتصادی طرح برای مردم منطقه، استقبال خوبی از این طرح‏ها شده و در حال حاضر بیش از 1500 واحد مجوزدار کوچک روستایی در استان وجود دارد.

معاون بهبود کیفیت تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: در سال‎های گذشته به دلیل بحران‎هایی که در تامین شیرخام و گوشت قرمز داشتیم این واحدها توانستند کاستی واحدهای صنعتی را جبران کنند.

رستم‎خانی با بیان اینکه پس از هدفمندی یارانه‎ها شاهد کاهش مصرف شیرخام در استان بودیم، گفت: در دولت جدید که رویکرد جدی بر تامین یارانه واحدهای تولیدی در این حوزه وجود دارد آماده‎ایم تا به صورت پایلوت کشوری یارانه را به صورت مستقیم در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا