گوناگون

معاون غذاو‌داروی دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند: بهبود کیفیت شیر در اولویت قرار گرفت

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند گفت: بهبود کیفیت شیر در اولویت این معاونت قرار گرفته و باید رنگ‌های مصنوعی به سمت رنگ‌های مجاز ساماندهی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان‌جنوبی، غلامرضا آهنی ظهر امروز (27 مهر ماه) در مراسم تقدیر از مسئولان فنی برتر واحدهای تولیدی خراسان‌جنوبی که به مناسبت بزرگداشت روز جهانی غذا برگزار شد، گفت: الگوی بیماری‌های ناشی از مواد غذایی از آلودگی میکروبی به سمت مخاطرات شیمیایی پیش رفته است.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از رنگ‌های مصنوعی یکی از نگرانی‌های مردم در مصرف فرآورده‌های صنعتی است، گفت: نتایج فرآوری بر روی نبات و آبنات استان نگران‌کننده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند بر توجه ویژه مسیر توسعه سلامت به غذا تاکید و تصریح کرد: متاسفانه 47 میلیون نفر در کشور غذای نامناسب مصرف می‌کنند.

آهنی گفت: در حال حاضر 19 میلیون نفر در کشور فشار خون دارند که 50 درصد آنان از وجود این بیماری در خود بی‌اطلاع هستند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت بحث برچسب‌گذاری مواد غذایی را مطرح کرده، ادامه داد: بر اساس برچسب‌گذاری موادغذایی قدرت انتخاب مصرف‌کننده در تهیه مواد غذایی افزایش می‌یابد که در این برچسب‌گذاری رنگ سبز حاکی از آن است که مصرف فرآورده محدودیت ندارد، رنگ زرد نشان احتیاط و رنگ قرمز نیز محدودیت مصرف است.

باید رنگ‌های مصنوعی به سمت رنگ‌های مجاز ساماندهی شود

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند از تحت نظارت 74 واحد تولیدی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: همچنین بر 15 مرکز نگهداری و پخش مواد غذایی و 75 مرکز آرایشی بهداشتی نیز نظارت می‌شود.

آهنی استفاده از رنگ‌های مصنوعی را یکی از نگرانی‌های مردم در مصرف فرآورده‌های صنعتی عنوان و اظهار کرد: نتایج فرآوری بر روی نبات و آبنبات استان نگران‌کننده است.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان 192 مرکز تحت‌پوشش این معاونت قرار دارد، افزود: امسال از واحدهای تولیدی تحت‌نظارت این معاونت 364 مورد بازرسی به عمل آمده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: در این میزان بازرسی 75 قلم کالای آرایش بهداشتی توقیف و 67 مورد معدوم و برای 70 مورد قاچاق پرونده تشکیل شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا