گوناگون

‌مرگ جوشکار لا‌به‌لای چرخ‌های توربین

‌مسئول آموزش و پیشگیری سازمان آتش نشانی شهرداری سمنان با اشاره به وقوع دو حادثه “گیر کردن اعضای بدن‌” در یک ماه گذشته در سمنان گفت: متاسفانه یکی از این حوادث منجر به مرگ یک شهروند سمنانی شد.

علی اصغر تاج آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه سمنان‌ در توضیح چگونگی مرگ این شهروند، گفت: این شهروند که به جوشکاری اشتغال داشته، بعد از تعمیر توربین آب شرکت کربنات سدیم سرخه که با مشکل نشت آب مواجه بود، بعلت روشن کردن توربین در هنگام تست جان خود را از دست داده است.

وی با بیان اینکه این شهروند در مسیر انتقال به بیمارستان جان داد‌، افزود: پایین تنه این جوشکار که وارد توربین شده بود‌، به شدت آسیب دیده که همین منجر به مرگ وی می‌شود.

مسئول آموزش و پیشگیری سازمان آتش نشانی شهرداری سمنان با اشاره به اینکه این شرکت در آغاز با آتش‌نشانی سرخه تماس می‌گیرند، افزود: در ادامه بعلت کمبود تجهیزات از آتش نشانی سمنان کمک گرفته می‌شود که به سرعت همکاران آتش نشانی در محل حضور می‌یابند.

تاج آبادی در پاسخ به پرسشی پیرامون چگونگی این اتفاق، به ایسنا گفت: یکی از کارکنان شرکت مذکور بعد از این که این جوشکار کار تعمیر را انجام می‌دهد به گمان اینکه کار وی تمام شده و محل را ترک کرده، توربین را روشن می‌کند که متاسفانه جوشکار در داخل محفظه توربین گیر افتاده و به شدت آسیب می‌بیند، بطوری که خروج وی از محل با سختی انجام می‌گیرد.

وی، با اشاره به مرگ دلخراش این کارگر، به مدیران شرکت‌ها و واحدهای تولیدی استان توصیه کرد: هر گونه اقدامات در خصوص تعمیرات و تجهیزات واحدها به صورت مکتوب از سوی مدیران اعلام و زمان دقیق شروع و اتمام کار به اطلاع کلیه واحدهای مرتبط برسد تا از حوادث ناگواری از این دست جلوگیری شود.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا