گوناگون

ایجاد بازارچه محصولات شیلاتی در کرمان یک ضرورت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: وجود بازارچه‌ی محصولات شیلاتی در کرمان یک ضرورت است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کویر، «عباس سعیدی» در جلسه‌ی کارگروه اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان مطلب فوق افزود: با توجه به فسادپذیری ماهی و لزوم نظارت بهداشتی و شرعی بر توزیع ماهی، وجود بازار محصولات شیلاتی یک ضرورت است که امید است تسهیلات لازم در خصوص تأمین منابع مورد نیاز سرمایه‌گذار این طرح در کرمان فراهم شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: حداقل تسهیلات در نظر گرفته شده برای احداث واحدهای تولیدی 3 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

سعیدی افزود: در بخش کشاورزی می‌توان با مبالغ کمتر از این واحدهای تولیدی را راه‌اندازی کرد مضاف بر اینکه یکی از نیازهای دامپروران سرمایه در گردش است که برای این موضوع باید راهکارهای بیشتری اندیشیده شود.

وی ادامه داد: امسال، بیش از 50 درصد اعتبارات صندوق توسعه‌ی ملی استان، تسهیلات در نظر گرفته شده برای بخش کشاورزی به صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: صنایع تبدیلی مکمل زنجیره‌ی تولید کشاورزی است و در فرآیند تولید زمانی که صنایع وابسته ایجاد شود هم از ضایعات جلوگیری می‌شود و هم فرآوری مناسبی به‌لحاظ بهداشتی و …انجام می‌شود و در کل با وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی تولید بهتر و مناسب‌تر انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صنایع تبدیلی و تکمیلی عمدتاً هزینه‌بر هم هستند، افزود: امسال از اعتبارات صندوق توسعه‌ی ملی استان مبلغ 641 میلیارد ریال از تسهیلات در نظر گرفته شده برای بخش کشاورزی به صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی اختصاص یافته است.

سعیدی، پایداری بخش کشاورزی را در صنایع تبدیلی دانست و خاطرنشان کرد: در استان کرمان استعدادهای خوبی در این زمینه وجود دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا