گوناگون

کهگیلویه و بویراحمد نیازمند ایجاد چند پایگاه اطفاء حریق است

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه آتش‌سوزی “دیل”، در صورتی که بوسیله بالگرد و با بسکت حمل آب برای اطفای حریق اقدام شود، در سریع‌ترین زمان ممکن آتش مهار و خاموش می‌شود.

محمدرحیم برزمند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد، با بیان این‌که آتش‌سوزی جنگل‌های دیل گچساران هم‌چنان ادامه دارد، افزود: صبح امروز پرسنل منابع طبیعی دو شهرستان مجاور باشت و کهگیلویه نیز به منطقه اعزام شدند.

بیشتر از چهار روز است که آتش به جان جنگل‌های دیل افتاده است

وی با بیان این که بیشتر از چهار روز است که آتش به جان جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات دیل افتاده است، اظهار کرد: با توجه با این‌که منطقه گیاهان و پوشش مرتعی غنی دارد هنوز این آتش سوزی مهار و خاموش نشده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که آتش سوزی در مناطق کوهستانی و ارتفاعات صعب العبور است، خاطرنشان کرد: با همکاری شرکت نفت گچساران، انتقال نیروها به محل آتش سوزی با بالگرد انجام شد ولی جایی برای فرود بالگرد نبود و نتوانست که نیروها را هلی برد کند. بالگرد بدلیل سخت گذر بودن منطقه، برای امدادگران از بالا غذا پرتاب کرده است.

برزمند تصریح کرد: صبح امروز حدود 30 نفر نیرو با چندین دستگاه خودرو به محل آتش سوزی “دیل” اعزام شدند که ان‌شاءالله به سرعت امروز آتش را مهار و خاموش کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص میزان خسارات وارده به جنگل‌ها و مراتع منطقه گفت: دقیقا نمی‌توانیم بگوییم که چند هکتار از جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات دیل طعمه حریق شد و باید بعد از نقشه‌برداری مشخص شود، اما طبق برآورد اولیه بیش از 30 هکتار در آتش سوخته است.

امکانات اطفاء حریق کهگیلویه و بویراحمد در حد معمول و اولیه است

برزمند تاکید کرد: نیروهای فرمانداری، بخشداری، محیط زیست، منابع طبیعی، هلال احمر، نیروهای انتظامی، سپاه پاسداران، بسیج شهرستان گچساران و نیروهای مردمی منطقه در تلاش برای خاموش کردن آتش هستند.

وی با بیان این‌که در طول هفته گذشته دو مورد آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع “میان‌کوه آرند” و “چاسخار” در شهرستان چرام، یک مورد در “مله شوره” شهرستان بویراحمد و یک مورد نیز در ارتفاعات “دیل” شهرستان گچساران اتفاق افتاده که این مورد هم‌چنان ادامه دارد، تأکید کرد: متأسفانه امکانات و تجهیزات اطفاء حریق استان کهگیلویه و بویراحمد برای خاموش کردن آتش سوزی‌ها در حد معمول و اولیه است.

کهگیلویه و بویراحمد نیازمند ایجاد چند پایگاه اطفاء حریق

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: برای مهار و خاموش کردن به موقع و سریع و کاهش خسارات وارد به عرصه‌های منابع طبیعی در اثر آتش‌سوزی‌های جنگل‌ها و مراتع استان کهگیلویه و بویراحمد، ایجاد چند پایگاه اطفاء حریق در این استان ضروری است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا