گوناگون

1397 پروژه عمرانی نیمه تمام سوغات دولت گذشته برای خراسان شمالی

81178683 5721170

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی عصر دوشنبه به ایرنا گفت: مجموع پروژه های عمرانی نیمه تمام که می تواند در توسعه استانی تاثیرگذار باشد، یک هزار و 397 پروژه عمرانی است که از دولت گذشته برجای مانده است.

ˈیونس بهشتیˈ اظهار کرد: البته طبق آمار معاونت برنامه ریزی استانداری این آمارها به بیش از دو هزار پروژه نیز می رسد.

وی اضافه کرد: از نگاه معاونت عمرانی پروژه هایی که در توسعه اقتصادی استان تاثیرگذاری داشته و حالت زیربنایی دارند یک هزار و 397 پروژه نیمه تمام است.

وی پیشرفت فیزیکی این پروژه ها را که در بخش های کشاورزی، آبرسانی، گازرسانی و راههای اصلی و روستایی است حدود 30 درصد اعلام کرد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی گفت: در سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به این استان، اعتبار مورد نیاز برای 585 پروژه نیمه تمام در قالب این سفر تامین شده است.

بهشتی افزود: علاوه بر آن 440 پروژه عمرانی جدید نیز براساس مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب برای این استان تعریف شده که تاکنون افزون بر سه هزار میلیارد ریال اعتبار از نهاد رهبری برای این پروژه ها در اختیار استان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: تعدادی از پروژه های سفر رهبری شامل گازرسانی، برقرسانی، آبرسانی و راه روستایی در دهه فجر سال قبل به بهره برداری رسیده است.

به گفته وی مابقی پروژه ها نیز در زمان قانونی تعریف شده در سند مصوبات سفر معظم له به این استان با تامین اعتبار به بهره برداری می رسد.

وی اولویت سال جاری استان برای پروژه های عمرانی را تامین اعتبار برای پروژه های عمرانی با پیشرفت فیزیکی 80 درصد اعلام کرد.

استاندار خراسان شمالی هفته گذشته در سفر درون استانی به یکی از شهرستان های این استان، شمار پروژه های نیمه تمام عمرانی در این استان را دو هزارو 500 پروژه اعلام کرد که برای تکمیل آن 40 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

در سال مالی 92 برای پروژه های عمرانی استانی 460 میلیارد ریال و در سال 91 نیز 240 میلیارد ریال اعتبار در اختیار استان خراسان شمالی قرار گرفت. ک/3

2712/626

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا