گوناگون

1400 هکتار از باغ های استان سمنان زیر کشت درختان گیلاس و آلبالو است

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجید موسوی عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از آغاز برداشت گیلاس و آلبالو از باغ های این استان خبر داد و افزود: برداشت این محصولات تا نیمه تیر ماه جاری ادامه دارد.

وی شهرستان شاهرود را با یک هزار هکتار باغ گیلاس و آلبالو قطب تولید این محصولات در استان سمنان دانست و تصریح کرد: استان سمنان با پیش بینی تولید 10 هزار تن محصول، پنجمین استان تولید کننده گیلاس و آلبالو در کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان میانگین برداشت گیلاس و آلبالو در این استان را 10 تا 12 تن در هر هکتار اعلام و تصریح کرد: برخی باغداران با استفاده از ارقام تلقیحی توانستند این میزان را تا 25 تن در هکتار افزایش دهند.

موسوی همچنین در خصوص ارقام مهم آلبالو و گیلاس استان سمنان، بیان داشت: ارقام محلی، چمپای مشهد و ارقام مجاری از مهم ترین ارقام آلبالو و ارقام تک دانه مشهد، سیاه مشهد، شیشه ای، زرد و سنگی از ارقام عمده گیلاس کشت شده در استان هستند.

وی افزود: استان سمنان جزء پنج استان برتر کشور در تولید گیلاس است و درخصوص آلبالو با متوسط تولید 11 هزار و 582 کیلو گرم در هکتار مقام اول عملکرد در واحد سطح آلبالو در کشور را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در پایان خاطرنشان کرد: ورود ارقام جدید تجاری آلبالو و گیلاس در چند سال اخیر به استان، دیر گل دادن در بهار و مقاومت در برابر سرمای بهاره، قانع بودن از نظر خاک و مواد غذایی، ارزش غذایی و دارویی این محصولات موجب استقبال و توجه بیشتر به این دو محصول در سال های اخیر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا