گوناگون

1500 واحد صنعتی، ظرفیت خانه صنعت و معدن استان کرمان

رئیس خانه‌ی صنعت و معدن استان کرمان گفت: خانه‌ی صنعت و معدن استان کرمان بیش از 1500 واحد صنعتی استان را در بر می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کویر، «علی‌اکبر مشرفی» عصر دیروز(یکشنبه 19 مردادماه) در دیدار اعضای خانه صنعت و معدن استان کرمان با استاندار اظهار کرد: خانه‌ی صنعت و معدن در برگیرنده صنایع کوچک و متوسط استان است.

وی ادامه داد: خانه‌ی صنعت و معدن از 12 انجمن تخصصی از جمله برق و الکترونیک، معادن فلزی، صنایع کانی غیرفلزی، سنگ‌های تزئینی، قطعه‌سازی و ماشین‌سازی و همگن صنایع غذایی، صنایع شیمیایی و خدمات فنی و تخصصی تشکیل شده است.

مشرفی با بیان اینکه خانه‌ی صنعت و معدن استان کرمان بیش از 1500 واحد صنعتی استان را در بر می‌گیرد، تصریح کرد: بزرگ‌ترین مشکل صنعت کشور در صنایع کوچک و متوسط است.

در این نشست هم‌چنین «صحبتی» از واحد صنعتی اکسیژن سیرجان اظهار کرد: انجمن‌ها قدرت اجرایی و تصمیم‌گیری ندارد. باید این قدرت به انجمن‌ها داده شود تا قدرت اجرایی داشته و پروانه‌های تأسیس بررسی شود تا از هدررفت هزینه‌ها جلوگیری شود.

وی افزود: دلالی و واسطه‌گری بزرگ‌ترین خطر تهدیدکننده واحدهای صنعتی ماست.

هم‌چنین «سیدامیرمحمد جلالیان» عضو انجمن صنایع غذایی خانه صنعت و معدن استان کرمان در این نشست گفت: نرخ بهره‌ی بانک و رفتار بانک‌ها از مشکلات مهم سر راه صنعت است.

«افروز» عضو انجمن معادن فلزی استان نیز در این نشست خاطرنشان کرد: در زمینه‌ی سوخت حوزه‌های اکتشافی مشکل داریم و اگر راهکاری در این زمینه برای سوخت دستگاه‌های حفاری در نظر گرفته شود تا کار بهتر پیش می‌رود.

به گزارش ایسنا، در این نشست اعضای خانه صنعت و معدن استان کرمان بحث نقدینگی و تأمین منابع مالی برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، توسعه فضای و کسب و کار، جذب سرمایه‌گذار و توسعه‌ی گردشگری، مالکیت معنوی نوآوری و … را از مشکلات و دغدغه‌های خود اعلام کردند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا