گوناگون

1500 کیلومتر خطوط آب استان بوشهرنیازمند نوسازی و بازسازی است

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله طاهریان‌پور بعد از ظهر پنجشنبه در نشست بررسی وضعیت آب شرب روستاهای استان بوشهر اظهار داشت: روستاها در زمینه تامین آب مشکلاتی دارند که نهایت تلاش خود را برای آب‌رسانی به روستاها به کار گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: در هر شبانه‌روز سرانه مصرف آب در روستاهای استان 200 لیتر است که لازم است تا نسبت به صرفه‌جویی در مصرف آب اقدامات جدی صورت بگیرد تا شاهد کاهش مشکلات بی آبی باشیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر ادامه داد: 7.5میلیون مترمکعب آب طی سه ماه نخست امسال  برای روستائیان استان بوشهر تامین شد که فقط 5.5 میلیون مترمکعب آن تحویل روستائیان شد.

30 چاه آب روستایی استان بوشهر حفر یا بهسازی می‌شوند

وی به وجود پنج‌هزار شبکه آبرسانی در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: بیش از یک هزار و 500 کیلومتر از شبکه آبرسانی استان بوشهر باید نوسازی و یا بازسازی شود که این امر نیازمند اعتبارات بسیار زیادی است.

طاهریان پور با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته برای تامین آب در استان و رفع کمبودهای روستاها، تصریح کرد: 20حلقه چاه در سه ماه نخست امسال در روستاهای استان بوشهر ایجاد شده است و 40 هزار متر معکب آب نیز با استفاده از سه هزار سرویس آبرسانی سیار نیز به روستاها گسیل شده است.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، 12 حلقه چاه آب در روستاهای استان کف زنی می‌شود و 10 حلقه چاه جدید حفاری می‌شود و شش حلقه چاه نیز مجهز می‌شود.

517 روستای استان بوشهر دارای شبکه آبرسانی هستند

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر افزود: در استان 517 روستا دارای شبکه آبرسانی هستند که 93 درصد این روستاها یعنی 483 روستا تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر هستند.

وی تصریح کرد: آب شرب روستاهای استان بوشهر از طریق  57 حلقه چاه در مدار، 13 دهنه چشمه و 75 انشعاب از خطوط اصلی آبرسانی تامین می‌شود که 253 هزار نفر در روستاهای استان بوشهر از این منابع بهره‌مند می‌شوند.

طاهریان پور ادامه داد: تاسیسات قدیم آبرسانی دیلم در حال حاضر بلااستفاده است که نسبت به راه‌اندازی آن اقدام می‌شود و اصلاح و بازسازی ان انجام خواهد شد و امیدواریم بتوانیم مشکلات آبرسانی به این شهرستان را رفع کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا