گوناگون

جشنواره و نمایشگاه بافته‌های “داری” در اردبیل برپا شد

به گزارش خبرنگار مهر، در این جشنواره و نمایشگاه استانی که از بعد از ظهر شنبه آغاز بکار کرد، بیش از 30 بافنده از شهرستان‌های مختلف و با هدف معرفی محصولات بافته‌های “داری” استان حضور دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل در حاشیه این جشنواره در گفتگو با خبرنگار مهر تاکید کرد که این جشنواره به منظور معرفی صنایع دستی این استان بویژه در زمینه بافته‌های “داری” و نیز شناسایی و معرفی هنرمندان با استعداد این رشته‌ها برپا شده است.

یحیی نقی‌زاده با اشاره به غنای رشته های هنری بافتی در این منطقه ادامه داد: در این نمایشگاه و جشنواره تولیدکنندگان و صنعتگران رشته های گلیم، ورنی و سایر یافته‌های “داری” به غیر از فرش حضور دارند.

وی با بیان اینکه بافت ورنی و گلیم این استان در سطح کشور و حتی دنیا از شهرت برخوردار است، متذکر شد: نیاز است که این آثار با برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های منطقه ای و کشوری معرفی و از ظرفیت های اقتصادی آن استفاده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان این جشنواره را در راستای برنامه های هفته میراث فرهنگی عنوان کرد و یادآور شد: جشنواره و نمایشگاه بافته های “داری” تا یکم خردادماه جاری در محل نگارخانه خطایی ادامه خواهد داشت.

به گفته نقی‌زاده علاوه بر معرفی و نیز برگزاری کارگاه های ورک شاپ، در این نمایشگاه و جشنواره امکان فروش محصولات بافتی استان نیز برای علاقمندان فراهم شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا