گوناگون

160 میلیارد تومان هزینه اجرای سد دیورش رودبار از طریق فاینانس تامین می شود

به گزارش خبرنگالر مهر، عطا الله حکیمی عصر دوشنبه در بازدید از پروژ سد دیورش رحمت آباد رودبار افزود: سد آیت الله بهجت ( رحمت الله علیه) این شهرستان از دوره هفتم مجلس شورای اسلامی آغاز  و خوشبختانه امروز به مرحله آبگیری رسیده است.

وی همچنین اظهارداشت: این سد 72 درصد آب آشامیدنی استان گیلان را تامین خواهد کرد اما مردم شهرهای شهرستان رودبار از آب این سد محروم هستند.

نماینده مردم رودبار و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر هفت شهر شهرستان رودبار مشکل جدی آب آشامیدنی دارند بر ضرورت تسریع در احداث سد دیورش تاکید کرد.  

وی افزود: خوشبختانه امروز مطالعات فنی، اقتصای، اجتماعی، فرهنگی  و حتی زیست محیطی این سد انجام شده است.

حکیمی تصریح کرد: دولت نقدینگی لازم را برای سرمایه گذاری در این سد را نداشت بنابراین 160 میلیارد تومان هزینه اجرای این سد از طریق فاینانس تامین خواهد شد.

وی در ادامه آغاز احداث این سد را از سال جاری اعلام کرد و گفت: سد دیورش آب مورد نیاز شهرهای توتکابن، رستم آباد، رودبار، منجیل، لوشان و 11 روستا شهرستان رودبار را تامین می کند.

نماینده مردم رودبار و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه  70 درصد آب آشامیدنی شهرهای شهرستان رودبار با احداث این سد تامین می شود، اذعان داشت: سد مزبور در باز ه زمانی دو تا سه سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی بیان داشت: فاز نخست پروژه که شامل احداث راه های دسترسی و تونل های انحرافی است هم اکنون آغاز شده است.

حکیمی همچنین به توسعه سرمایه گذاری در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: طی سالیان گذشته همگان شاهد شکاف عمیق مناطق کمتر توسعه یافته و مناطق توسعه یافته در داخل کشور بودند.

وی افزود: مسئولان برای اینکه بتوانند این فاصله را کمتر کنند باید امتیازاتی را در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته قائل شوند تا انگیزه سرمایه گذاری در این گونه مناطق ایجاد شود.

نماینده مردم رودبار و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای افزایش انگیزه سرمایه گذاری در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته ایجاد مشوق های مالیاتی، کاهش سود بانکی و غیره امری ضروری است.

وی بیان داشت: برای نخستین بار در کشور  120 کیلومتر  از راه های مناطق سخت گذر شهرستان رودبار  توسط بخش خصوصی آسفالت و بهسازی می شود.

حکیمی با بیان اینکه این طرح از شهریور ماه امسال آغاز شده است، افزود: مسیرهای لوشان – جیرنده – کلیشم، توتکابن – بره سر ، دفراز – گلنگش در قالب این طرح به زیر پوش آسفالت می رود.

وی همچنین اذعان داشت: بر اساس آخرین تصمیمات دولت تدبیر و امید مسیر فعلی 11 کیلومتر باقی مانده آزاد راه قزوین – رشت تعریض و تبدیل به آزاد راه می شود.

نماینده مردم رودبار و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:  در حال حاضر  70 درصد تعریض مسیر انجام گرفته و تا پایان سال جاری تمامی مسیر به زیر بارترافیکی  می رود.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا