گوناگون

نمایش “ترانه های قدیمی” به شیراز می آید

به گزارش خبرنگار مهر، این نمایش که به تهیه کنندگی موسسه شهر آفتاب و محسن خباز در شیراز به صحنه می رود آخرین کار این نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر ایران است که پس از «آرش ساد» و «روزهای آخر اسفند» در ایران به صحنه می رود.

ترانه های قدیمی با بازی علی عمرانی ، مهتاب نصیرپور ، حبیب رضایی، افشین هاشمی، هومن برق نورد، اشکان خطیبی، سحر دولتشاهی، معصومه رحمانی و پریا طاهری اجرا می‌شود.

این در حالیست که همزمان با نمایشگاه کتاب تهران «ترانه‌ها» هم توسط انتشارات نیلا  در قالب کتاب چاپ شده است.

این نمایش سال گذشته در تالار «شمس» موسسه فارسی زبانان به صحنه رفت و با استقبال تماشاگران روبه‌رو شد.

در اجرای تهران، علی سرابی و بهاره مشیری بازی می‌کردند که در اجرای شیراز، هومن برق‌نورد و پریا طاهری، جایگزین آنان شده‌اند.

مدت زمان این موسیقی – نمایش ۹۰ دقیقه است که آهنگسازی آنرا  فردین خلعتبری برعهده داشته و آواز را علی زند وکیل برای این نمایش خوانده است.

“ترانه‌های قدیمی” از تعدادی قطعات کوتاه نمایشی درباره تهران و مردم این شهر تشکیل شده که به نوعی تئاتر موزیکال با بهره‌‌گیری از ترانه‌های قدیمی ایرانی محسوب می‌شود و پاساژ‌های نمایشی وصل کننده قطعات اثر به یکدیگر هستند.

این در حالیست که فیلم-تئا‌تر ترانه‌های قدیمی به‌نویسندگی و کارگردانی محمد رحمانیان و کارگردانی ویدئویی سیف‌الله صمدیان عرضه شد.

این فیلم تئاتر توسط مرکز فیلم «تصویر» تهیه و از سوی مرکز موسیقی «بتهوون» در مراکز عرضه محصولات فرهنگی و فروشگاه‌های معتبر محصولات فرهنگی و هنری توزیع شد.

این اثر نمایشی 22 تا 26 خرداد امسال در مجموعه فرهنگی هنری حافظ شیراز به صحنه خواهد رفت.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا