گوناگون

میراث فرهنگی گلستان به تنهایی وظیفه ای برای ساماندهی “گل فشان”های استان ندارد

قربان عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: رویکرد و نقش میراث در این خصوص تصدی گری نیست؛ نياز است بخش خصوصی و دیگر دستگاه ها در معرفی و استفاده از این ظرفیت وارد عمل شوند.

وی با بيان اينكه مطالعاتی بر روی ظرفیت های گردشگری گل فشان های گلستان انجام شده، اظهار كرد: این ظرفیت در قالب 55بسته سرمایه گذاری گردشگری استان گنجانده شده است.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی هنوز بخش خصوصي سرمایه گذاری در گل فشان ها را الویت نمي داند، امیدواریم با معرفی بیش از پیش این مواهب خدادادی از طریق رسانه به جذب سرمایه گذار و توریست در مناطق شمالی استان کمک کنیم.

عباسي گل فشان “گميشان”، “قارنيارق” و “نفت ليجه” از جاذبه هاي كم نظير گردشگري گلستان و قلب تپنده خزر نام برد و خاطر نشان كرد: به رغم سردي و خاموشي، اين گل فشان ها همچنان زيبا و پر جاذبه و در عين حال ناشناخته مانده اند.

وی ادامه داد: اين قلب هاي تپنده، پر جاذبه و كم خروش خزر به عنوان مناظر طبيعي، درماني و گردشگري به رغم داشتن جاذبه هاي فراوان همچنان ناشناخته باقي مانده اند به همين منظور براي معرفي آنها نياز به تلاشي مضاعف است.

اين مسئول گلستاني یادآور شد: گل فشان “قارنيارق” در شرق گميشان، “نفت ليجه” در شمال شرق گميشان و “اينچه” در كنار تالاب اينچه برون از جمله گل فشان هاي معروف استان گلستان هستند.

وی تصریح کرد: گل فشان “گوبكل جه” در شمال منطقه گوبكل جه و در حاشيه شرقي جاده صوفيكم به صورت پنج چاله برون مخروط به قطر تقريبي دو متر در مجاورت هم و در يك امتداد به طور همزمان فعال هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان درخاتمه اذعان كرد: گل فشان ها، پديده زمين شناسي نادر و جذابي براي گردشگري است كه می تواند در معرفي ساير جاذبه هاي گردشگري مانند تالاب ها، صحرا، بازارچه مرزي، سد وشمگير و بسياري مجموعه هاي ديگر استان گلستان نقش موثري داشته باشند.

گل فشان ها یکی از ظرفیت های گردشگری استان گلستان هستند که رغم  جاذبه دیدنی و خواص درمانی تاکنون اقدامی برای ساماندهی آن ها صورت نگرفته است. در دولت گذشته پس از بررسی های حضوری این وعده اعلام شد که مجتمع توریستی درمانی در این مناطق احداث خواهد شد ولی تاکنون طرحی در این باره اعلام نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا