گوناگون

“سیراف،شهر افسانه‌ای ایران در خلیج فارس” منتشر شد

سید قاسم یاحسینی نویسنده دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: جدیدترین کتابم در زمینه دفاع مقدس، کتاب “خاطرات ناخدا هوشنگ صمدی” است که تحت عنوان تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر توسط انتشارات سوره مهر چاپ شد.

 این کتاب بیشتر به 34 روز مقاومت ارتش و نیروی دریایی به همراه نیروهای داوطلب می‌پردازد.
 
وی افزود: کتابم با عنوان “مبارزات ضد استعماری و ضد استبدادی عبدالحسن دشتی” درباره تاریخ محلی در 400 صفحه با قطع رقعی توسط انتشارات صحیفه خبر در قم منتشر شد. این کتاب به مبارزات رئیس عبدالحسن دشتی، یکی از مبارزان گمنام شهر دشتی که اکنون شناخته شده است می‌پردازد.

 کتاب مبارزات ضد استعماری و ضد استبدادی دشتی، مبارزات را از مشروطه تا نیمه اول حکومت رضاه شاه در برمی‌گیرد.
 
این نویسنده تصریح کرد: کتابم با عنوان “سیراف، شهر افسانه‌ای ایران درخلیج فارس” مجموعه‌ مقالاتم درباره بند سیراف در استان بوشهر را شامل می‌شود، این کتاب در 168 صفحه با قطع رقعی توسط سازمان میراث فرهنگی بوشهر منتشر شد.
 
وی عنوان کرد: کتاب دیگرم با عنوان روزنامه مظفری به مسئله زن در این روزنامه می‌پردازد و مبارزات زنان در سال‌های قبل از انقلاب مشروطه در بوشهر را در بر می‌گیرد. این کتاب در 144 صفحه در قطع رقعی توسط انتشارات مثیر زاده چاپ شد.
 
یا حسینی عنوان کرد: کتابم با عنوان سلامت در روزنامه مظفری با موضوع مقالات روزنامه مظفری در زمینه بهداشت و سلامت در 320 صفحه با قطع رقعی قرار است توسط انتشارات دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و با همکاری زینب طهماست چاپ و منتشر شود.
 
وی ادامه داد:” تاریخ قدیم مدرسه سعادت” نیز در هفته‌ پیش به انتشارات برای چاپ سپرده شده است.این کتاب به یکی از قدیمی ترین مدارس جنوب ایران می‌‌پردازد این مدرسه در سال 1317 توسط احمد خان دریابیگی تاسیس شد. در کتاب تاریخ قدیم مدرسه سعادت سعی کردم به تاریخ این مدرسه در عرصه مشروطه و جنگ جهانی اول بپردازیم.
 
این نویسنده اظهار داشت: کتاب دیگرم با عنوان زن بوشهری در جنگ و فرهنگ در حدود 200 صفحه توسط انتشارات شیرازه در قطع رقعی چاپ خواهد شد، این کتاب در 2 بخش نقش زنان مبارز بوشهری در جنگ جهانی اول و تکاپو‌های مطبوعاتی و آموزشی زنان بوشهری در مشروطه و جنگ جهانی اول نوشته شده است.
 
انتهای پیام/
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا