گوناگون

2000 طرح اشتغال مددجويان از سوی كميته امداد خراسان شمالي اجرا مي شود

به گزارش خبرنگار مهر، امان الله حسين پور صبح پنج شنبه با بيان اينكه ايجاد اشتغال براي مددجويان يكي از مهم ترين وظايف كميته امداد خراسان شمالي است، اظهار داشت: در نيمه نخست امسال اين نهاد 396 طرح اشتغالزايي با اعتبار 30 ميليارد ريال براي مددجويان تحت حمايت خود ايجاد كرد.

وي گفت: از این تعداد 158 طرح اشتغال راه اندازی شده با اعتبار 10 میلیارد ریال از محل منابع داخلي و 238 طرح اشتغال نیز با اعتبار 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات بانکی اجرا شده است.

حسين پور با اشاره به اينكه بيشتر اعتبارات ايجاد طرح هاي اشتغالزايي توسط بانك ها در نيمه دوم سال پرداخت مي شود گفت: بر اين اساس پيش بيني مي شود تا پايان امسال اجراي طرح هاي اشتغالزايي به دو هزار طرح ارتقا يابد.

به گفته وي با توجه به موقعيت استان بيشتر اين طرح ها در حوزه هاي كشاورزي، دامپروري، دامداري، صنايع، توليدي، خدماتي و … اجرا شده اند.

مديركل كميته امداد استان همچنين با بيان اينكه با دريافت تسهيلات اشتغالزايي و راه اندازي اشتغال براي مددجويان، خانواده هاي تحت حمايت از چرخه حمايتي اين نهاد خارج مي شود اضافه کرد: توانمند سازي خانواده هاي تحت پوشش اين نهاد نيز يكي از اهداف كاري كميته امداد محسوب مي شود.

حسين پور با بيان اينكه هم اكنون دو هزار و 600 خانواده تحت پوشش اين نهاد از گردونه حمايتي خارج شده اند، از برگزاري جشن توانمندي اين خانواده ها در آينده اي نزديك خبر داد.

وي در خصوص برپايي اين جشن اظهار کرد: همزمان با برپايي اين جشن نمايشگاه موقتي نيز براي فروش دستاوردهاي مددجويان كميته امداد برپا مي شود تا اين افراد براي فروش محصولات خود دغدغه اي نداشته باشند.

اين مسئول در خاتمه از كميته امداد به عنوان يك نهاد مردمي ياد كرد و اظهار داشت: كميته امداد با مساعدت و ياري مردم خير و نيكوكار استان فعاليت هاي خود را انجام مي دهد و در این زمینه لازم است خيرين بيش از پيش در راستاي فراهم ساختن زمينه توانمند سازي هرچه بيشتر مددجويان مساعدت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، در استان 900 هزار نفری خراسان شمالی 120 هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند که از این تعداد 80 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد بوده و به صورت مستقیم از خدمات این نهاد استفاده می کنند و 40 هزار نفر نیز از اقشار آسیب پذیر بوده و به صورت موردی از کمک های کمیته امداد بهره مند می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا