گوناگون

6000 پرونده در هیئتهای حل اختلاف استان زنجان رسیدگی شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد غریوی شامگاه دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، افزود: در استان زنجان 11 هیئت تشخیص و 4 هیئت حل اختلاف وجود دارد و برنامه داریم که در شهرستانها هم هیئت حل اختلاف راه اندازی شود.

وی به نرخ بیکاری در استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: نرخ بیکاری زنجان بر اساس آمار سال 91 حدود 11.2 درصد است که در این راستا سهم حوزه صنعت از اشتغال 33.7 درصد، حوزه کشاورزی 31.4 درصد و حوزه خدمات 34.9 درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه تعاون چشمه جوشان جامعه است گفت: متاسفانه امروز تعاون در جامعه مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گرفته و مغفول مانده و بی مهری به این حوزه باعث کند شدن اقتصاد در جامعه می شود.

غریوی با اشاره به اینکه توسعه تعاون در استان می‌تواند معضل بیکاری را که دغدغه اصلی جوانان  است را حل کند گفت: برای برون رفت از این معضل اجتماعی توجه به بخش تعاون  می توان بسیاری از مشکلات را حل کند.

وی یادآور شد: در سال جاری رشد و رونق اقتصاد استان در برنامه است و در این میان به بحث روابط کار که یک مسئله مهم در ادارات و تعاونی ها است توجه ویژه خواهد شد.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان، افزود: باید نحوه برخورد با کارگر و کارفرما مورد توجه باشد چرا که اگر کارگری نباشد کارفرمایی هم نیست.

وی با اشاره به اینکه اصحاب مطبوعات و رسانه آئینه تمام نمای فعالیت‌های جامعه هستند گفت: رسانه ها باید در انعکاس اخبار به مردم با صداقت عمل کنند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا