گوناگون

66370 دانشجو از دانشگاه شهید باهنر کرمان فارغ التحصیل شده اند/ انجام سالانه 60 پروژه تحقیقاتی

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد فدایی ظهر سه شنبه در نهمین دوره جایزه افضلی‌ پور گفت: کسانی که این جایزه را دریافت می کنند از لحاظ علمی مراحل دشواری را پشت سرگذاشته و دارنده حداقل پنج جایزه مهم علمی هستند و جایزه افضلی پور به کسی تعلق می گیرد که در رشته خودش نیز نفر اول است.

فدایی تصریح کرد: دانشگاه شهید باهنر کرمان با همت علیرضا افضلی پور در این شهر تاسیس و سالانه دو هزار و 370 نفر نیروی کارآمد را تحویل جامعه داده است.

وی با اشاره به عمر 38 ساله این دانشگاه اظهار کرد: از سال 64 تاکنون 66 هزار و 370 نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

این مسئول به انجام 15 پروژه تحقیقاتی از سال 89 تا 91 در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: سالانه به طور میانگین 60 پروژه تحقیقاتی در دانشگاه شهید باهنر کرمان انجام می شود.

انجام 1046 پروژه تحقیقاتی در دانشگاه شهید باهنر کرمان

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان تعداد اعضاء هیئت علمی این واحد دانشگاهی در حال حاضر را 663 نفر اعلام کرد و ادامه داد: همچنین از سال 75 تاکنون هزار و 46 پروژه تحقیقاتی در این دانشگاه انجام شده است.

فدایی هدف از اهداء جایزه افضلی پور را گرامیداشت و زنده نگه داشتن یاد مرحوم افضلی پور دانست و افزود: این آیین بهانه ای برای تجلیل از بزرگان عرصه علم و دانش است.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان به تاثیر این اقدام خیرخواهانه مرحوم افضلی پور در جنوب شرق کشور اشاره و تصریح کرد: مرحوم افضلی پور با اینکه از اهالی کرمان نبود اما با تحقیق و بررسی که انجام داد نیاز منطقه به ساخت یک دانشگاه را احساس و برای این امر اقدام کرد.

وی با بیان اینکه این خیر بزرگوار با اخلاص و دلسوزی برای تاسیس دانشگاه شهید باهنر کرمان همت گمارد، گفت: مرحوم افضلی پور با تشخیص درست خود خدمتی بزرگ به جنوب شرق کشور و استان کرمان انجام داد.

فدایی تاکید کرد: امروز ادامه این راه بر عهده ماست و همگی ما باید برای حفظ و توسعه این واحد دانشگاهی تلاش کنیم.

در این آیین جایزه افضلی پور به پروفسور حمید نجفی‌ پور یکی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی کرمان تعلق گرفت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا