گوناگون

“دهنمک”می‌تواند قطب گردشگری شود

استاد دپارتمان مطالعات شهری و معماری دانشگاه پلی‌تکنیک میلان گفت: روستای دهنمک قابلیت تبدیل‌شدن به قطب گردشگری را دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سمنان، اوگولینی میکله در نشست صمیمانه با مدیرکل و کارشناسان سرمایه‌گذاری و مرمت اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان افزود: دهنمک دارای ویژگی‌های متعددی است و باید راهکارهای باز زنده‌سازی و جذب گردشگر به این روستا مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهارکرد: بر این اساس، مرحله جدید مطالعات اساتید و دانشجویان دپارتمان مطالعات شهری و معماری دانشگاه پلی تکنیک میلان روی روستا و کاروانسرای دهنمک آغاز شده است.

این پرفسور و استاد دانشگاه افزود: دهنمک را می‌توان به عنوان موزه جاده ابریشم، موزه تاریخ آب و موزه معماری خشتی معرفی کرد.

وی با بیان اینکه معماری جدید و قدیم در دهنمک ادغام شده است، گفت: وجود آثار تاریخی از جمله کاروانسرا، قلعه، قنات، آب انبار، یخچال، جاذبه‌های طبیعی از جمله کوه، کویر و برخورداری از امکانات جدید مانند اتوبان، راه‌آهن، قرارداشتن در کنار جاده مشهد و …. از جمله قابلیت‌های دهنمک است.

استاد دپارتمان مطالعات شهری و معماری دانشگاه پلی تکنیک میلان با تاکید بر اینکه هدف اصلی این دانشگاه زندگی بخشی به آینده دهنمک است، افزود: با رساندن آب و کشاورزی و مرمت آثار تاریخی می‌توان زندگی را به دهنمک بازگرداند.

به گزارش ایسنا، روستای تاریخی و کهن دهنمک یکی از روستاهای شهرستان آرادان از استان سمنان است که در 23 کیلومتری بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا