گوناگون

8000 خادم پاكيزگي شهر مشهد تقدير شدند/ شهردار مشهد دير آمد و زود رفت

به گزارش خبرنگار مهر، امسال كاشت ميليونها بوته گل و نظافت پايتخت معنوي در استقبال از بهار فاطمي مشهد الرضا نتيجه زحمات اين قشر زحمتكش بود تا اين شهر در نگاه زائران برجسته شود و علي رغم اينكه سرما و زمستان بر فضاي شهر حاكم بود هيچ گلي را سرما نزد و ذره اي از زيبايي و پاكيزگي شهر كم نشد.

شهردار مشهد در جشن تقديراز كارگران خدمات شهري دير آمد و زود رفت

امروز در  جشني كه در سالن بهشتي مشهد برگزار شد هشت هزار كارگر خدمات شهري آمده بودند تا به پاس منزلت شغلي شان كه پيامبر بردستانشان بوسه مي زد، در كنار مسئولان شهري در يك صف بنشينند و رتبه كارشان را از زبان شهردارشان بشنوند؛ اما حضور در كنار مهمترين حلقه كار در خدمات شهرداري در انبوه مشغله هاي كاري جناب شهردار گم شد و عالي ترين مقام شهر در ساعت پاياني مراسم ديرتر از بقيه مسئولان شهري و استاني آمد و البته زود هم رفت.

 اين جشن با شور حاضران در جلسه كه از رنگ صفا و صميميت كارگران بود در آغازين ساعات روز شروع شد و از 30 كارگر نمونه با حضور رئيس و اعضاي شوراي شهر و معاون خدمات شهري و جمعي از مديران شهري و استاني تقدير شد.

 در اين گردهمايي از رفتگر جوان شهرمان كه با يافتن 28 ميليون تومان وجه نقد بر صداقت و امانتداري كارگران مهر تاييد زده بود به شكل ويژه  و با اهداي مبلغ يك ميليون تومان و يك سفر كربلاي معلي قدرداني شد.

همچنين از كارگري به  پاس 36 خدمت به پاكيزگي شهر بدون وقفه و يكي ديگر از خادمان پاكيزگي به  خاطر وظيفه شناسي و مصدوميت در حين انجام كار توسط افرادي كه نخاله در كوچه هاي شهر تخليه مي كردند تقدير شد.

IMG16571426

مشهد در خدمات محيط زيست شهري در كشور مي درخشد

در اين گردهمايي رئيس شوراي شهر مشهد خدمات بي دريغ  مدیران، پیمانکاران و کارگران شهرداري مشهد تقدير كرد و تاكيد كرد: در سال‌های اخیر شهر مشهد در حوزه خدمات شهری در کشور درخشیده است وشهر مشهد بويژه نوروز امسال شاهد كسب رتبه بالا در خدمت رساني به زائران و مجاوران و فضاي سبز بود.

كمال سرويها با تقدير از توانمندی‌های کارگران خدمات شهری و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: شوراي شهر مشهد سعی در گسترش این خدمات در تمام نقاط شهر دارد.

وی همچنين نتيجه زحمات اين خدمتگزاران را باعث لمس آحاد مردم از خدمات عمومی و خدمات شهری دانست و به كارگران تاكيد كرد: من به عنوان عضوی کوچک از شورای اسلامی شهر مشهد به شما اعلام می‌کنم در راستای حل مشکلات مدیران، پیمانکاران و کارگران این حوزه هر اقدامی که از دستمان برآید دریغ نمي كنيم.

وی ابراز اميدوراي كرد مديريت شهري مشهد با مساعدت همه كاركنان اين نهاد امور شهر را به نحو مطلوب پیش برده و خدمتي صادقانه را به  شهروندان ارزانی كند.

در ادامه اين مراسم براي اهداي جوايز به تعدادي از كارگران قرعه كشي انجام شد و هزينه سفر کربلا، نجف، قم، کیش به آنان هديه شد.

بخش اعظمی از عزم ملی بايد توسط کارگران محقق شود

حضور شهردار مشهد در اين جشن با تشويق كارگران محيط زيست شهري همراه بود و  صولت مرتضوي  در اين نشست صميمانه ، كار گران را نزديكترين انسان ها به خدا برشمرد و گفت: كسب روزي حلال توسط اين قشر زحمتكش و امرار معاش اين عزيزان با زحمت طاقت فرساي آنان انجام مي شود.

وي  به نامگذاري امسال به نام سال اقتصاد و فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی اشاره كرد و گفت: باید اذعان کرد که بخش اعظمی از عزم ملی بايد توسط کارگران محقق شود.

مرتضوي  همچنين از خادمان پاكيزگي شهر خواست تا كار و فعاليتشان را با عطر و بوی الهی درآميخته و تاكيد كرد: شما در شهری خدمت می‌کنید كه روضه من الرضوان و بخشی از بهشت الهی است.

شهردار مشهد در ادامه با تاكيد بر ارزش كار كارگران به سخني از رهبر انقلاب اشاره كرد كه “هر کس بر دست کارگری بوسه زند حرکت ثوابی را انجام داده است؛ چرا که بر دست کسی بوسه زده که موجبات استقلال کشورش را فراهم کرده است” و افزود: سر تکریم در مقابل شما فرود می‌آورم و از تلاش‌هایتان تشکر می‌کنم.

وي همچنين در جمله توصيفي عنوان كرد: جاروهای شما مانند برگ ابریشمی هستند که من هر روز چشمانم را با آنها پاک می‌بینم.

IMG16583479

مديريت شهري ارزش كارگران شهرداري را دريابد

بايد گفت؛ رشد فرهنگ شهروندی، زیباسازی فضای شهری و ایجاد محیطی امن و شاداب برای شهروندان شهر بهشت که از اهداف شهرداری مشهد است محقق نمي شود مگر با همکاری همه شهروندان و مديران و بدون تردید کارگران زحمتکش، در این رابطه نقش اساسی را ایفا می‌کنند.  

در حالي كه يكي از آفت هاي اشتغال جوانان اين است كه در جستجوي كاري آسان هستند به نظر مي رسد در سالي كه تاكيد بر فرهنگ سازي است با ارج نهادن به مقام كارگران و ترويج فرهنگ كار و سخت كوشي مي توان گامي براي توسعه اقتصادي كشور  نيز برداشت.

و البته خادمان پاكيزگي در شهرها نيز از مهم ترين حلقه هاي كار در فضاي شهروندي محسوب مي شوند كه مسوول تامین بهداشت جامعه هستند و  در گرما و سرما سخت كوشانه كارمي كنند تا شهروندان در آسودگی زندگی کنند؛ اميد كه مديريت شهري هر چه بيشتر ارزش اين قشر زحمتكش را دريابد.

……………………………

گزارش : زهره رنگ آميز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا