Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

افشاگری جیمز اوبرگ کارمند سابق ناسا در خصوص بشقاب پرنده ها ؟

جیمز اوبرگ، کارمند سابق ناسا که بعدها تبدیل به ژورنالیست فضا و مورخ شد، به این موضوع علاقه‌مند است که چرا اکثر مردم به وجود بشقاب پرنده فضایی باور دارند. وی علاقه خاصی به ویدئوهایی با مضمون نورهای غیرطبیعی دارد که ادعا می‌شود منشاء آنها ماورای زمین است و در فضای مجازی به وفور پیدا می‌شود. اوبرگ برای ده‌ها سال به بررسی و مطالعه این مطالب پرداخته است.

کارمند آژانس فضایی آمریکا بودن مزایای خودش را دارد و گاهی می‌تواند فرصت دسترسی به بحث‌برانگیزترین رازهای جهان را در اختیار افراد بگذارد. درست مانند این کارمند سابق ناسا که اخیرا براساس اطلاعات داخلی از زمانی که مشغول به کار در آژانس فضایی بوده، حقیقتی را درباره بشقاب پرنده‌های فضایی برملا کرده است. اما این امر آن چیزی نیست که تئوری‌پردازان توطئه انتظارش را داشتند.

اوبرگ در دهه ۹۰ میلادی در ناسا کار می‌کرد و بعدها توضیح درباره رویت هر گونه بشقاب پرنده را به عنوان سرگرمی خود برگزید. وی معمولا در وب‌سایت‌های رویت بشقاب پرنده اظهار نظر می‌کند که آنچه در ویدئو دیده شد واقعا یک بشقاب پرنده فضایی نیست بلکه یک «شوره فضایی» است.

انفجارهایی مانند حادثه «STS-75» ناسا می‌تواند منجر به شوره فضایی شود. در سال ۱۹۹۶، افساری متصل به یک ماهواره شکست و موجب شد ابری از کریستال‌های یخی در اطراف شناور شوند. بسیاری از افراد که شاهد این ماجرا بودند، در ابتدا منشاء نورهای ساطع‌شده از آسمان را یک بشقاب پرنده در نظر گرفتند. این امر توضیحی ساده برای یکی از موارد رویت‌ بشقاب پرنده فضایی است.

اوبرگ زمان زیادی را صرف تجزیه و تحلیل اطلاعات حاصل از مشاهده بشقاب پرنده‌های فضایی و ارجاعات متقابل آنها به ماموریت‌های عملیاتی کرده است. وی سعی می‌کند تا توضیحی منطقی برای هر ویدئوی رویت بشقاب پرنده که مجال دیدنش را می‌یابد،‌ به مخاطبان ارائه کند.

به خاطر پشتکارش و پس از چند دهه انجام این کار، سرانجام وی به این نتیجه رسید که انسان آموزش دیده است تا اشیائی را که آهسته حرکت می‌کنند یا سرعت و شرایط خاص و یا محاسبه شده دارند، شناسایی کند و سپس آن را با زمینه متفاوتی از موقعیت‌های مبهم استنباطی عرضه کند.

وی می‌گوید: «سیستم حسی بشر عملکردی کاملا عالی برای شرایط سیاره زمین دارد اما انسان هنوز یک تمدن محلی به شمار می‌رود. پیشرفت به آن سوی محله کهکشانی‌مان برای بسیاری، از نظر بصری گیج‌کننده بوده است».

وی همچنین باور ندارد که آژانس فضایی سعی در پنهان کردن حقیقت درباره بشقاب پرنده‌ها از معتقدان و نظریه پردازان توطئه داشته باشد. بر اساس گفته‌های اوبرگ، این امر تنها نتیجه تماشای بیش از حد فیلم‌های علمی تخیلی است.

وی در ادامه افزود: «به اندازه کافی تجربه پرواز با سفینه فضایی واقعی را داشته‌ام که به این درک برسم که آنچه در بسیاری از ویدئوها مشاهده می‌شود، چیزی فراتر از «هنجار» حاصل از پدیده‌های عادی که در موقعیت‌های غیرزمینی روی می‌دهد، نیست».

معتقدان به وجود بیگانگان و فضایی‌ها نباید از اوبرگ متنفر باشند چراکه وی برخلاف بسیاری از مدعیان دروغین، که فقط به تکذیب هر گونه رویت بشقاب پرنده در ویدئوها می‌پردازند، تنها بر توضیحات علمی احتمالی رویت بشقاب پرنده‌ها متمرکز است و علاقه‌مند است که بداند چرا مردم به این موضوع به این نحو واکنش نشان می‌دهند.

منبع: NatureWorldNews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا