Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناورینظامی

سطل های آشغالی که برای پلیس انگلیس جاسوسی می کنند ؟!

سطل های آشغالی که برای پلیس انگلیس جاسوسی می کنند؟ بله درست است ، پلیس انگلیس در سال‌های اخیر از تجهیزات پیشرفته نظامی حتی برای جرایم خفیفی مانند مزاحمت تلفنی برای اورژانس استفاده کرده است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

سطل های آشغالی که در تمام دنیا توسط شهرداری ها کنار خیابان ها و کوچه ها برای ارائه خدمات نظافتی و شهری گذاشته شده اند فقط یک کارایی دارند که آن هم مشخص است اما در انگلیس اوضاء فرق می کند اما اکنون پیمانکاران دفاعی لیستی از محصولات شرکت دفاعی کوبهام در انگلیس را منتشر کرده‌اند که ناخودآگاه انسان را به یاد کارتون کارآگاه گجت می‌اندازند.

توضیح بیشتر این که این کاتالوگ ۱۲۰ صفحه‌ای در مورد دستگاههای ارتباطات تاکتیکی و نظارتی است که کاربردهای سرگرم‌کننده‌ای را برای دستگاههای جاسوسی پیشنهاد می‌دهد. برای مثال، فرستنده ویدئوی SOL8HDTX را می‌توان در انواع مختلف اقلام روزمره از ساعت گرفته تا سطل آشغال پنهان کرد.

خلاصه آن چه را که در محتوی این کاتاگوگ می تواند خواند بدین شرح است :

طراحی محتاطانه یک اصل مهم در هرگونه تجهیزات مورد استفاده در عملیات‌های جاسوسی است. لوازمی که شبیه به اقلام روزمره هستند، بهترین روش برای نظارت پنهان بر اهداف و جمع‌آوری اطلاعات اساسی محسوب می‌شوند.

البته نباید فراموش کرد که به جز چاقوهای جیبی شنود و کمربندهای جیمز باند، این فهرست شامل ابزارهای دیگری نیز هست. برای مثال، بخش تحت عنوان شنود تلفن همراه توضیح می‌دهد که چگونه از دستگاه IMSI برای شناسایی و نظارت بر مظنون، کاوش جزئیات تماس با هدف و متوقف کردن تماس‌های صوتی و پیامک‌های خروجی استفاده می‌شود.

منبع  gizmodo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا