Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسعلمی و فناوریمحيط زيست

قبرستان دایناسورها به طور اتفاقی در سیبری کشف شد ؟

قبرستان دایناسورها توسط محققان آن هم به طور اتفاقی در سیبری کشف شده که قدمت برخی از استخوان های آن به ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون سال قبل می‌رسد و البته به گفته رسانه ها این قرستان کشف شده مستواند یکی از بزرگ ترین قبرستان های کشف شده ی دایناسورها و ماموت‌ها در سیبری روسیه باشد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

قبرستان دایناسورها اگر چه در جاهایی دیگر از کره زمین نیز کشف شده است اما محققان دانشگاه ایالتی تومسک به طور اتفاقی این قبرستان را در منطقه کراسنویاراسک یافته اند.

قبرستان دایناسورها

محققان کاشف قبرستان دایناسورها معتقدند انسان‌ های باستان از این منطقه برای شکار ماموت و اسب‌های آبی استفاده می‌کرده‌اند. اما میلیون‌ها سال پیش تر از آن دایناسورهای گوشتخوار و گیاهخوار متعددی هنگام مرگ به اینجا می‌ آمدند.

البته فراموش نشود که محققان در تابستان سال جاری میلادی کاوش در این منطقه را آغاز کردند و بقایای دایناسورها را میان رسوبات و صخره‌ها یافتند.

قبرستان دایناسورها

البته هنوز عملیات حفاری قبرستان دایناسورها به صورت کامل آغاز نشده است اما نشانه‌های اولیه حاکی از آن است که در این منطقه هزاران استخوان دایناسور وجود دارد. قدمت برخی از استخوان‌های کشف شده از این محل به ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون سال قبل می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا