Mihanpostاجتماعیپیشنهاد سردبیرعکس

قدیمی ترین قلاب‌ ماهیگیری جهان با قدمت 12 هزار ساله در اندونزی کشف شد

قدیمی ترین قلاب‌ ماهیگیری جهان با قدمت 12 هزار ساله در حالی در کشور اندونزی توسط باستان‌ شناسان کشف شده است که آن ها به هنگام کاوش با یک قبر به 12 هزار سال یافته اند که همه ماهیگیران در دوران باستان آن منطقه فقط مرد نبوده‌ اند. در این میانباستان‌ شناسان در کاوشی دقیق تر در این گور تازه کشف‌ شده ، قدیمی‌ ترین قلاب‌ های ماهیگیری را پیدا کرده‌اند که نشان می‌دهد ماهیگیری در اندونزی تنها مختص به مردان نبوده است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

تاکنون باورها بر این بوده است که هزاران سال پیش ، کار ماهیگیری در اندونزی تنها توسط مردان انجام می‌شده است اما با کشف قدیمی ترین قلاب‌ ماهیگیری جهان در این منطقه این باور قدیمی به چالش کشید شده است.

قدمت قدیمی ترین قلاب‌ ماهیگیری جهان به دوره پلیستوسن یعنی تقریبا 12 هزار سال پیش برمی‌گردد و در این میان نیز این قلاب باستانی بخشی از کالاهای تدفینی در جزیره «آلور» اندونزی است که البته این قلاب‌ ها با دقت زیر چانه و دور فک متوفی ، که به عقیده دانشمندان یک زن بوده ، قرار داشته است.

با وجود این که این قلاب‌دها ، می تواند لقب قدیمی ترین قلاب‌ ماهیگیری جهان را به خود نسبت دهد ، در واقع تا به امروز می تواند یکی از قدیمی‌ ترین قلاب‌ هایی باشد  که در یک گور پیدا شده‌اند.

البته فراموش نشود که قلاب ماهیگیری دوار با قدمت 23 هزار سال که در اوکیناوا کشف شد است هنوز به عنوان ققدیمی ترین قلاب‌ ماهیگیری جهان شناخته شده است.

قدیمی ترین قلاب‌ ماهیگیری جهان

در این میان و به گفته باستان‌ شناسان ، معمولا افراد با اشیای تصادفی به خاک سپرده نمی‌شوند و کالاهای تدفینی معنای خاصی دارند. اکثر کالاهای تدفینی یا متعلق به فرد مرحوم بوده یا کالایی بوده که در زندگی پس از مرگ به کار متوفی می‌آمده است. در واقع در بیشتر موارد این کالاها ارتباط نزدیکی با زندگی خصوصی فرد مرحوم داشته است.

مانند همه ساکنان جزیره ، مردم آلور نیز برای ادامه حیات متکی به ماهیگیری بوده‌اند که این امر نشان‌ دهنده فقدان منابع پروتئینی دیگر در جزیره است.

با این حال باید گفت که با کشف قدیمی ترین قلاب‌ ماهیگیری جهان این تئوری را تایید می‌ شود که قلاب‌ های یاده شده به‌ صورت سفارشی ساخته شده‌اند که این امر نشان از جایگاه بالای دارنده آن هاست.

به طور کلی پنج قلاب کشف شده است که چهار مورد از آنها قلاب‌ های دوار هستند ، از صدف حلزون دریایی حکاکی‌ شده ساخته شده‌اند که چنین قلاب‌ هایی در ژاپن، استرالیا، عربستان، مکزیک و اقیانوسیه در دوران باستان استفاده شده است.

در این میان پنجمین قلاب شکل J مانندی دارد و زیر چانه اسکلت قرار داشته که البته روی این قلاب یک سوراخ وجود دارد و شواهد نشان می‌دهد که یک بار به رنگ قرمز رنگ شده است.

 

منبع    ScienceAlert

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا