مسابقه طراحی فولکس واگن در حالی از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام برگزار خواهد شد که این کمپانی قصد دارد با اینکار توجه طیف گسترده ای از طراحان و علاقمندان را به خود جلب کند.
کلاوس بیشاف مدیر طراحی گروه خودروسازی فولکس واگن در اینستاگرام یک مسابقه طراحی برگزار کرده و از طراحان خودرویی حرفهای و آماتور دعوت نموده تا پیشنهادهای خود درباره ظاهر خودروی الکتریکی ID.3 طی 30 سال آینده را ارائه کنند. مسابقه طراحی فولکس واگن
این رقابت از 27 آوریل شروع شده و تا چهار هفته آینده ادامه خواهد داشت. طراحان دعوت شده به این چالش میتوانند پیشنهادهای خود را در پروفایل اینستاگرام خود آپلود نموده و از هشتگ #VolkswagenDesign2050 برای آن استفاده کنند.
هدف فولکسواگن از این مسابقه درگیر شدن راحتتر طراحان در این زمینه و دریافت بازخوردهای مناسب مخصوصاً از طراحانی است که حرفه خود را به تازگی شروع کردهاند. طراحی خودرویی معمولاً پشت دربهای بسته و اصول حفاظتی بسیار سفت و سختی صورت میگیرد و طراحان باید 12 سال آیندهی محصولاتی را که طراحی میکنند در نظر بگیرند. مسابقه طراحی فولکس واگن
ما میخواهیم این بحث را باز کرده و پلتفرمی برای تمامی طراحان علاقهمند ایجاد کنیم. این رقابت یک فرصت عالی برای همه است تا بتوانند خودشان را نشان دهند.
کلاوس بیشاف سه طرح ورودی موردعلاقه خود را مشخص کرده و از طراحان آنها برای سفر به ولسفبورگ دعوت کرده است. در این شهر طراح برنده مقیاس 1 به 4 طراحی خود را به عنوان جایزه دریافت خواهد نمود.
اما در خبر مرتبط دیگر هم باید گفت فولکسواگن کارخانه Zwickau خود را برای تولید ID.3 بازگشایی کرد. البته ظرفیت تولید این کارخانه نسبت به دوران پیش از کرونا افت 50 درصدی دارد. این خودروساز آلمانی به دنبال تحقق برنامههای قبلی مبنی بر تحویل 30 هزار دستگاه اول ID.3 فرست ادیشن در تابستان سال جاری میلادی است.
منبع: carscoops