گوناگون

معاون وزیر علوم: گذشتن از فن آوری و نوآوری معادل باخت است

81179334 5722216

وحید احمدی عصر روز جمعه در آیین گشایش نمایشگاه فن آوری و نوآوری در تبریز، افزود: به لحاظ تولید علم در جهان وضع خوبی داریم و در رده بندی پس از کشورهای جهان با عنوان رهبران فن آوری، جزو کشورهای قدرت بالقوه در رهبری فن آوری جهان در سال های آینده قرار داریم.

وی گفت: تولیدات علمی و فن آوری های نو کشور باید دارای استانداردهای بین المللی بوده و صاحب برند شوند تا بتوانند خود را در جهان مطرح کنند.

احمدی اظهارکرد: برای رسیدن به این هدف باید از ظرفیت کریدورهای علم و فن آوری استفاده و از ظرفیت دانشگاه ها در تولید فن آوری و تبدیل آنها به برند استفاده کرد.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت و بستر مناسب موجود در دانشگاه ها، افزود: 10 تا 15 درصد دانشجویان کشور در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند که 500 تا 600 هزارنفر را شامل می شود و به لحاظ استادان دارای قدرت اجرایی، طرح های علمی و فن آورانه نیز از ظرفیت خوبی برخورداریم.

دبیر کل شورای عالی تحقیقات و فن آوری کشور با اشاره به ضرورت ارتباط دانش با صنعت، گفت: ارتباط دانش با صنعت را در سالیان گذشته تجربه کرده ایم و در این زمینه صنعت هم آمادگی لازم را دارد.

احمدی خاطرنشان کرد: ادبیات تخصصی فن آوری، علم و صنعت در بین مسوولان مورد استفاده قرار می گیرد که گویای آشنایی و آمادگی آنان برای توسعه فن آوری های نو و واقف بودن مسوولان به ضرورت آنهاست.

در این مراسم همچنین از تمبر ویژه دومین نمایشگاه فناوری های نو و پیشرفته در تبریز رونمایی شد.

دومین نمایشگاه فناوری های نو و پیشرفته در تبریز عصر امروز همزمان با سالروز بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) در نمایشگاه بین المللی این شهر آغاز به کار کرد.

590 طرح فناورانه در 125 غرفه در مدت سه روز در این محل برای بازدید مردم و علاقه مندان دایر خواهد بود.

هدف از برپایی این نمایشگاه بستر سازی برای تکمیل چرخه علم تا فناوری و فناوری تا تجاری سازی و نیز شناسایی توانمندی های علمی و پژوهشی و فناوری استان وزمینه سازی برای توسعه صادرات دانش فناوری و تقویت و توسعه شرکت های دانش بنیان عنوان شده است.

همچنین در حاشیه برپایی این نمایشگاه نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی با موضوعات مختلف در حوزه پژوهش و فناوری از قبیل نانوفناوری و صنعت، تبدیل ایده به محصول، مالکیت فکری، موفقیت و شکست شرکت های دانش بنیان و ارزش گذاری فناوری برگزار می شود.

برپایی شش کارگاه مهارتی کشت بافت، مکاترونیک، ابزار دقیق، بازرسی جوش، BMS و رباتیک از دیگر برنامه های جنبی این نمایشگاه است.

7223/587

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا