گوناگون

تولید کنندگان فن اوری باید به فکر نیاز بازارهای بین المللی و منطقه ای باشند

81179323 5722251

حمیدرضا امیری نیا عصر روز جمعه در آیین گشایش دومین نمایشگاه فن آوری های نو و پیشرفته در تبریز، افزود: خلق ثروت، رفاه اجتماعی، عزت و غرور ملی نتایج به ثمر رسیدن طرح های مختلف در زمینه نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی است.

وی گفت: بر این اساس هر فن آوری که قابلیت صادرات داشته باشد، در واقع تولید علم است و مورد حمایت خواهد بود.

امیری نیا خاطر نشان کرد: در تولید علم سرعت خوبی داریم که این سرعت قبل از انقلاب صفر بود و پس از انقلاب و در سالیان گذشته به سالی هشت مقاله در زمینه نانوتکنولوژی رسید و در زمان حاضر به 12 مقاله در روز رسیده است.

وی بااشاره به پیشرفت های خوب در زمینه بیو و نانوتکنولوژی در کشور، گفت: درون نوک سوزن لوگوی جمهوری اسلامی ایران را دوهزار بار حک می کنند و این تنها بخش کوچکی از توانایی فن آوری های پیشرفته درکشور است.

رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: 10 قلم اول صادرات کشور با علوم دانش بنیان و همچنین صادرات کشورهای پیشرفته تناسب ندارد.

رضا رحمانی با تاکید بر توسعه علوم دانش بنیان و فن آوری های نوین و سهم موثر آنها در صادرات کشور، اظهار کرد: سالانه دولت نیم درصد از بودجه خود را صرف اقتصاد و شرکت های دانش بنیان کند تا با برنامه ریزی مناسب توسعه اقتصادی خوبی داشته باشیم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: جهت گیری ها درکشور برای رسیدن به توسعه اقتصادی با برنامه ریزی باید اصلاح شود.

رحمانی گفت: از مولفه های اقتصاد مقاومتی اقتصاد دانش بنیان است و بر این اساس اقتصاد دیگر آسیب پذیر نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در سال 89 قانون شرکت های دانش بنیان مصوب شده و تا سه ماه باید آیین نامه آن نوشته می شد، بالاخره با تلاش مجلس و کمیسیون صنایع این آیین نامه نهایی شده است.

رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد از پایین بودن بودجه تحقیق، پژوهش و توسعه علمی در کشور خواستار توجه بیشتر به موضوع توسعه فن آوری و علمی کشور شد.

رحمانی همچنین خواستار توجه بیشتر به استادان، دانشمندان و نخبگان برای حفظ این منابع انسانی در کشور شد و

گفت: برای اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز تا پایان خرداد امسال مجلس با همکاری دولت جمع بندی و همچنین شناسایی موانع کار را به پایان می رساند.

دومین نمایشگاه فناوری های نو و پیشرفته در تبریز عصر امروز همزمان با سالروز بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) در نمایشگاه بین المللی این شهر آغاز به کار کرد.

590 طرح فناورانه در 125 غرفه در مدت سه روز در این محل برای بازدید مردم و علاقه مندان دایر خواهد بود.

هدف از برپایی این نمایشگاه بستر سازی برای تکمیل چرخه علم تا فناوری و فناوری تا تجاری سازی و نیز شناسایی توانمندی های علمی و پژوهشی و فناوری استان و زمینه سازی برای توسعه صادرات دانش فناوری و تقویت و توسعه شرکت های دانش بنیان عنوان شده است.

همچنین در حاشیه برپایی این نمایشگاه نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی با موضوعات مختلف در حوزه پژوهش و فناوری از قبیل نانوفناوری و صنعت، تبدیل ایده به محصول، مالکیت فکری، موفقیت و شکست شرکت های دانش بنیان و ارزش گذاری فناوری برگزار می شود.

برپایی شش کارگاه مهارتی کشت بافت، مکاترونیک، ابزار دقیق، بازرسی جوش، BMS و رباتیک از دیگر برنامه های جنبی این نمایشگاه است.

7223/587

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا