گوناگون

لندفیل سراوان در هر ثانیه 4 لیتر شیرابه تولید می کند

عباس صابر در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: رودخانه های شهر رشت به کانال های هدایت انواع فاضلاب تبدیل شده اند در حالیکه این رودخانه های می توانند فرصت مغتنمی برای توسعه گردشگری باشند.

وی همچنین به محورهای کانونی آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهر رود رشت اشاره کرد و اظهارداشت: فاضلاب خانگی، پساب بیمارستانی، شهر صنعتی و  در نهایت محل دفن زباله ( لندفیل) سراوان از جمله این منابع هستند.

 عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان گفت: محل دفن زباله ( لندفیل) سراوان در هر ثانیه چهار لیتر بر ثانیه شیرابه تولید و به  رودخانه ها تزریق می کند.

وی افزود: به دلیل وجود خاک رس در لندفیل سراوان شیرابه های فاضلاب کمتر در زمین نفوذ کرده و در نتیجه آب های زیر سطحی آلوده نمی شوند.

صابر تاکید کرد: شیرابه ها بیشتر بصورت روان آب در رودخانه ها تخلیه می شوند که مایه تاسف است.

وی تصریح کرد:  شهر صنعتی رشت نیز به دلیل نداشتن سامانه تصفیه فاضلاب مناسب آب دو رودخانه رشت را آلوده می کند.  

  رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر رشت در ادامه به اجرای طرح جمع آوری آب های سطحی شهر رشت اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح مشکل آبگرفتگی شهر تا حدود زیادی رفع خواهد شد.

وی افزود: آبگرفتگی، مشکلی که سال ها مردم رشت با این مهم دست و پنجه نرم می کنند.

صابر در ادامه بر توسعه زیرساخت های شهری در رشت تاکید کرد و بیان داشت: این زیر ساخت ها طیف وسیعی از تاسیسات و خدمات و شبکه های حیاتی را شامل و باید به صورت مناسبی ارائه شود.

وی اذعان داشت: زیرساخت های شهری علاوه بر تامین رفاه عمومی، تاسیسات اولیه مورد نیاز با مدیریت مناسب باعث پویای اقتصادی و اجتماعی شهر می شوند.

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان یادآورشد: زیرساخت های شهری تمامی کاربری های عمومی و خدماتی شهر و همچنین شبکه های حمل و نقل، آب و فاضلاب، نیرو و سوخت، ارتباطات و سایر تاسیسات مرتبط را در برمی گیرد.

وی تصریح کرد: امکاناتی از قبیل  آب، برق، گاز، تلفن، سیستم جمع آوری فاضلاب و سایر موارد به عنوان شریان های حیاتی شهرها به شمار می روند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا