گوناگون

نیمی از مطالبات حق ماموریت محیط بانان اردبیل پرداخت نشده است

به گزارش خبگار مهر، سید رضا موسوی شامگاه سه شنبه در نشست مشترک با محیط بانان اردبیل تصریح کرد: با وجود اینکه تعداد محیط بانان متجاوز از 35 نفر نیست اما کمبود اعتبار مانع از تصفیه حساب با این تعداد شده است.

وی خواستار بازنگری اعتبارات این دستگاه اجرایی شد و اضافه کرد: محیط زیست استان با 96 نفر و نزدیک به یک سوم استاندارد نیرو فعالیت های مختلف پژوهشی، اداری و حفاظتی خود را انجام می دهد.

به گفته موسوی قرار بود در آزمون اخیر استخدامی استانداری نیز 69 نفر به این مجموعه اضافه شده و تعدادی تغییر وضعیت داده شوند که همچنان وضعیت آن ها بلا تکلیف است.

وی کمبود نیرو و نیاز های قابل توجه حفاظت زیست محیطی را دو قطب مشکلات محیط زیست استان عنوان کرد و افزود: از مسئولان استانی انتظار می رود نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.

افزایش 10 درصدی مناطق حفاظت شده استان

مدیر کل محیط زیست استان در ادامه یکی از ضروریات حفاظت از محیط زیست استان را توجه به مناطق ویژه خواند و افزود: از کل مساخت استان نزدیک به یک میلیون و 140 هزار هکتار و حدود 7.8 درصد تحت حفاظت است.

موسوی تاکید کرد: در نظر داریم با اجرای پروژه های مختلف این رقم در سال جاری به 17 درصد از مساحت استان افزایش یابد.

وی حفاظت از گونه های گیاهی، ممانعت از شکار و صید بی رویه، ممانعت از تبدیل منابع طبیعی به اراضی کشاورزی و ساماندهی زیستگاه ها را از جمله برنامه های این حوزه برشمرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا