گوناگون

شکارچیان در ارتفاعات سفید کوه خرم آباد به دام افتادند

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رحیمی ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: طی هفته گذشته در پی دریافت خبری از طرف همیاران محیط زیست مبنی بر شنیده شدن صدای شلیک گلوله در ارتفاعات سفیدکوه خرم آباد نیروهای حاضر در منطقه و یگان اجرایی حفاظت محیط زیست استان وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: در این راستا در قالب یک برنامه ریزی هماهنگ و مسنجم سه اکیپ از سه طرف مختلف محلی که در آن شلیک شده بود را محاصره کردند.

مسئول منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد با اشاره به دستگیری سه نفر متخلف در جریان انجام این عملیات عنوان کرد: از این شکارچیان یک قبضه اسلحه “ام یک”، هشت عدد فشنگ و یک تیغه خشاب اسلحه مذکور به همراه دو عدد دوربین شکاری کشف و ضبط شد.

رحیمی افزود: یکی از این افراد شکارچی سابقه دار بوده که پیش از این نیز با یک اسلحه غیرمجاز توسط مامورین اجرایی دستگیر شده بود.

وی افزود: با پیگیریهای انجام شده متخلفین تحویل نیروی انتظامی شهرستان دوره چگنی و به حکم قضایی روانه بازداشتگاه شدند.

مسئول منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد عنوان کرد: وسایل و تجهیزات متخلفان برابر ماده 14 قانون شکار و صید تا پایان سیر مراحل قانونی ضبط شده و پرونده در حال انجام فرآیند قانونی خود است.

کامران سپه وند کارشناس حقوقی اداره کل محیط زیست استان لرستان نیز در این رابطه گفت: با استناد به قوانین و مقررات و دستورالعمل ورود به مناطق حفاظت شده، حمل هر نوع سلاح در مناطق تحت مدیریت محیط زیست بدون اجازه کتبی سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع است و در صورت مشاهده طبق قوانین جاری جرم محسوب می شود.

وی عنوان کرد: این افراد علاوه بر این جرم بر اساس قوانین حمل سلاح غیرمجاز نیز به حکم دستگاه قضایی مجازات خواهند شد.

سپه وند با بیان اینکه مردم باید نسبت به هشدارهای زیست محیطی و نیز تابلوهای هشدار دهنده در سطح مناطق حفاظت شده توجه کنند تا دچار مشکل نشوند، افزود: از لرستانیها درخواست می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را با همکاران ما با شماره تلفن 3221774-0661 و یا تلفن گویا 1540 در میان بگذارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا