گوناگون

«همراه با احمد محمود» آماده رفتن به ارشاد/«فردا اتفاق افتاد» در مسیر اخذ مجوز قرار گرفت

کیوان باژن نویسنده و محقق در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: مجموعه داستان «فردا اتفاق افتاد» را که چندی پیش نگارش آن را به پایان رساندم، به ناشر تحویل دادم و ناشر نیز این کتاب را برای اخذ مجوز چاپ به ارشاد فرستاده است.

وی افزود: این کتاب که 8 داستان دارد، بیشتر زمینه‌هایی درباره درباره عدم شناخت و تردید انسان‌ها در ارتباط با یکدیگر و گونه‌ای از اسطوره‌ای نگاه کردن به یکدیگر دارد. در این کتاب هم مانند آثار قبلی‌ام، به این نکته پرداخته‌آم که انسان‌ها چقدر سخت می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و در قضاوت‌هایشان تا چه اندازه اشتباه می‌کنند. این داستان‌ها درباره تردید انسان‌ها در ارتباط گرفتن با یکدیگر است و حول شخصیت‌ها شکل می‌گیرند. مکان و زمان شکل‌گیری داستان‌ها هم ذهنی هستند.

این نویسنده در ادامه گفت: اسامی 8 داستانی که کتاب شامل می‌شود به این ترتیب است: ناشناس، دغدغه‌های مرحوم میم بزرگ و پسرش، از پشت دیوارهای خاکستری هوای آزاد، شب، از دالان‌های ذهنی یک غریبه، سرنوشت‌ آن چشم‌ها همان چشم‌های میشی، درد مشترک. این کتاب به تازگی توسط انتشارات هزاره سوم به ارشاد رفته است.

باژن درباره اثر دیگرش گفت: کتاب شناخت‌نامه احمد محمود نیز با عنوان «همراه با احمد محمود» و 704 صفحه برای رفتن به ارشاد آماده می‌شود. این کتاب توسط انتشارات موغام آماده می‌‌شود و هم مصاحبه با اطرافیان و خانواده محمود را شامل می‌شود و هم گفتگو با اهل قلم را. منظور از اهل قلم هم، نویسندگانی است که نقد ادبی می‌نویسند نه افرادی که صرفاً احمد محمود را دیده بودند. این اثر که سال گذشته غیر قابل چاپ اعلام شده بود، با روی کار آمدن دولت جدید، برای بررسی دوباره، مجددا به ارشاد می‌رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا