گوناگون

کشاورزان و تولیدکنندگان برتر مهابادی مورد تجلیل قرار گرفتند

81202843 5763628

به گزارش خبرنگار ایرنا، این آیین عصر روز یکشنبه و با حضور امام جمعه و جمعی از مسوولان اجرایی این شهرستان و تولیدکنندگان و کشاورزان نمونه مهاباد در سالن اداره ترویج جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد.

سرپرست فرمانداری ویژه مهاباد در این آیین گفت: مسوولان اجرایی شهرستان با تعامل و همکاری مستمر خود با کشاورزان و تولیدکنندگان می توانند در جهت حل مشکلات آنها گام بردارند.

جعفر کتانی افزود: با گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی در این شهرستان می توان محصولات تولید شده خام را فرآوری کرده و پس از آن این محصولات را وارد بازار مصرف کرد که در این صورت علاوه بر افزایش درآمد تولیدکنندگان زمینه اشتغال افراد بیکار نیز فراهم می شود.

وی اظهار کرد: برای دستیابی به این منظور باید مدیریت ها در بخش کشاورزی نیز جهادگرانه باشد و کشاورزان با بهره گیری از مدیریت درست و اصولی به افزایش تولید و محصولی با کیفیت بیشتر برسند.

رییس اداره جهاد کشاورزی مهاباد نیز در این مراسم گفت: در سال زراعی گذشته هشت نفر از تولیدکنندگان این شهرستان نمونه برتر استانی بودند که همگی آنها نامزد نمونه های کشوری نیز هستند که در بخش های تولید محصولات زارعی و باغی، دام و طیور، آبیاری و آبخیزداری به عنوان نمونه برتر انتخاب شدند.

محمد دمکری افزود: در بین کشاورزان و تولیدکنندگان شهرستان نیز 21 نفر به عنوان نمونه شهرستانی انتخاب شدند که در بخش های شیلات و آبزیان، محصولات زراعی و باغی، بخش های ترویجی و مددکاری، مرتعداری، عشایری و خوراک دام و طیور هستند.

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان برتر نقش بسیار مهمی در تولید محصولات کشاورزی کشور دارند و با توجه به اینکه تنها یک درصد کشاورزان را شامل می شوند اما بیش از 27 درصد محصولات بخش کشاورزی توسط آنها تولید می شود.

وی اظهار کرد: نهادینه شدن فرهنگ استفاده از تجربیات و روشهای بکارگیری تولیدکنندگان برتر در بین کشاورزان می تواند زمینه را برای افزایش میزان تولید در سطح هکتار در مزارع و باغات را فراهم سازد.

یکی از آبخیزداران نمونه شهرستان نیز در ادامه این آیین به بیان مشکلات و کمبودهایی که کشاورزان و باغداران مهاباد با آنها مواجه هستند پرداخت و از مسوولان خواست برای رفع این مشکلات تلاش کنند.

در پایان این آیین از کشاورزان و تولیدکنندگان برتر مهاباد در سطح استان و شهرستان با اهدای لوح قدردانی شد.

شهرستان مهاباد با داشتن بیش از 80 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی یکی از قطب های مهم کشاورزی در جنوب آذربایجان غربی است.

7512/584/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا