گوناگون

روزهای خوش عربستان سعودی ادامه دارد

به گزارش ایرنا و به نقل از این پایگاه خبری، سال ها پیش، اظهارات اوپک برای بازار و اقتصاد جهانی مهم بود. این گروه که 40 درصد نفت مورد نیاز جهان را عرضه می کند، پس از آنکه اعضایش فقط سه ساعت با یکدیگر ملاقات کرده و نتیجه چهار نشست قبلی خود یعنی حفظ سقف 30 میلیون بشکه در روز را تکرار کردند، به نحو بارزی قیمت نفت را تکان دادند.

جیمی وبستر تحلیلگر شرکت آی.اچ.اس انرژی در واشنگتن گفت: تا مادامی که کاهش تولید نفت ادامه دارد، روزهای خوش عربستان سعودی نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: حتی اگر بخشی از تولید کاهش یافته نیز به بازار برگردد، موقعیت خوب عربستان سعودی همچنان پابرجا خواهد بود.

وبستر ادامه داد: آنها می توانند بدون هیچ ترسی تولید را یک میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

قیمت نفت برنت دریای شمال در روز برگزاری نشست اوپک در وین (چهارشنبه گذشته) چهار دهم درصد افزایش یافت و به 109 دلار و 95 سنت در هر بشکه رسید، یعنی حد بالای دامنه ای که علی النعیمی وزیر نفت عربستان سعودی از آن به عنوان دامنه مطلوب قیمت یاد کرده بود.

قیمت نفت برنت جمعه گذشته قبل از آنکه در ساعت 13:32 به وقت محلی در بازار آیس فیوچرز اروپا واقع در لندن به قیمت پایان روزی 113 دلار و 43 سنت برسد، به دلیل تشدید درگیری ها در عراق به رکورد 114 دلار و 69 سنت رسید که بالاترین قیمت این نفت از ماه سپتامبر (شهریور 92) است.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز جمعه گذشته در بازار تجاری نیویورک رکورد زد و با رسیدن به سطح 107 دلار و 68 سنت در هر بشکه، بالاترین قیمت در 9 ماه اخیر را تجربه کرد.

اقتصام(6)1063**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا