گوناگون

راه دشوار باقری‌معتمد و اسبقی برای کسب مدال/ انتقام قهرمانی گابنی

به گزارش خبرنگار مهر، در آخرین روز این مسابقات که از روی جمعه در سوژوی چین آغاز شده، محمد باقری معتمد و بهنام اسبقی برای دیدار با رقبای خود به میدان می‌روند. نمایندگان ایران در دو سوی جدول قرار دارند و در صورت شکست همه رقبا در بازی پایانی برابر هم به میدان خواهند رفت.

بهنام اسبقی در قسمت بالای جدول کار دشواری برای رسیدن به سکو دارد. وی در اولین دیدار  “هوئین چائولی” از ویتنام را پیش رو دارد و سپس باید با برنده تونس و انگلستان پیکار کند. یکی از تکواندوکاران کانادا، مصر، اسپانیا یا آمریکا حریف دور سوم اسبقی خواهد بود. اسبقی در صورت رسیدن به مرحله یک چهارم حریفی از کره‌جنوبی را پیش رو خواهد داشت. در این بخش از جدول دو کره‌ای باید با یکدیگر مبارزه کنند.

محمد باقری معتمد در سوی دیگر جدول در دور نخس “لوییس کولون” از پورتوریکو را پیش رو دارد و سپس با برنده مبارزه چین و چین تایپه مبارزه می‌کند. معتمد در صورت کسب دو پیروزی متوالی در مرحله یک هشتم نهایی با یکی “الکساندر دینس کو” از روسیه با  “روح‌الله نیکپا” از افغانستان مبارزه خواهد کرد. دو تکواندوکار که برنز المپیک 2012 را در کارنامه دارند.

اما روز گذشته “آنتونی اوبامه” تکواندوکار گابنی که موفق شد در مرحله نیمه نهایی وزن 80+ کیلوگرم با پیروزی بر سجاد مردانی راهی بازی پایانی شود، در جدال برای کسب مدال طلا به مصاف “دونگ” از کره‌جنوبی رفت. “اوبامه” که در فینال المپیک نتیجه را به این کره‌ای واگذار کرده بود موفق شد، در این دیدار وی را شکست داده و مدال طلا و 5000 دلار جایزه نقدی را از آن خود کند. در بخش بانوان نیز هر دو مدال طلا را تکواندوکاران چینی به دست آورند.

این دوره از رقابتها با حضور 236 تکواندوکار از 57 کشور در چین جریان دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا