گوناگون

روز قدس امسال با شکوه تر از گذشته برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضایی بیرجندی در خطبه های این هفته نماز جمعه بیرجند  با اشاره به اینکه امسال روز قدس ارزش و اهمیت زیادی دارد، افزود: امروز دشمنان اسلام، مسلمانان را پاره پاره کرده و کودکان زیادی را در غزه به شهادت رساندند.

وی بیان داشت: دشمنان اسلام و مسلمانان با شرایط بوجود آمده شرایطی برای سقوط استکبار فراهم کرده اند.

وی به قدرت استکبار اشاره کرد و افزود: امروزه استکبار با قدرتی که دارد از مردم مظلوم آتش بس می خواهد اما این در حالی است که مردم مظلوم و بی پناه غزه مقاومت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم مظلوم غزه همچنان بر سر آرمان های خود ایستادگی دارند، بیان داشت: استكبار داعش را درست كرده و اسرائيل مسلمانان فلسطين را به خاك و خون كشيده و اين دو به دنبال پياده‌كردن نقشه‌هاي امريكا هستند.

وی  در ادامه بیان کرد: یکی از مسائلی که امروز باید به آن توجه شود این است که سیاست های نظام باید به خوبی درک شود و ما وظیفه خود را نسبت به شهرمان باید رعایت کنیم.

خطیب جمعه بیرجند به شعرا و مفاخر به عنوان هویت فرهنگی کشور اشاره کرد و افزود: حافظ به عنوان یکی از شعرای کشور هویت ملی و هویت فرهنگی است.

وی ادامه داد: این هویت فرهنگی هویتی اصیل است که اگر چنانچه از ملتی گرفته شود این ملت نابود می شود.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با بیان اینکه ایران هرچه دارد از هویت فرهنگی دارد، افزود: اگر هویت فرهنگی نبود انقلاب اسلامی ایران نیز پیروز نمی شد.

وی با اشاره به رحلت امام جمعه عشق آباد طبس از مردم قدرشناس عشق آباد بخاطر تشییع جنازه باشکوهی که برگزار کردند تشکر کردند.

حجت الاسلام رضایی بیرجندی در خصوص شبهای قدر تصریح کرد: باید از این شبها به عنوان فرصتی برای تعالی روح و جسم خود استفاده کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا