گوناگون

نجات دلیجه زخمی توسط پرسنل اورژانس 115 گرمسار!

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان گرمسار از نجات یک بهله دلیجه آسیب دیده با کمک یکی از پرسنل اورژانس 115 گرمسار از مرگ حتمی خبر داد.

به گزارش سرویس شهرستان‌های خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سمنان، حبیب دارپرنیان، با اعلام این خبر، گفت: علیرضا صباغی از پرسنل اورژانس 115 گرمسار هنگام بازگشت از ماموریت، در مسیر جاده سمنان – گرمسار با مشاهده این پرنده آسیب دیده به مداوای اولیه این دلیجه پرداخت و آن را از مرگ نجات داد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گرمسار خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده مشخص شد این پرنده شکاری در اثر اصابت تیر تفنگ بادی از ناحیه بال راست دچار آسیب دیدگی شدید شده است.

دارپرنیان با بیان اینکه وضعیت این پرنده رو به بهبود است، اضافه کرد: این دلیجه زخمی، برای درمان کامل و نگهداری به اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان منتقل شد.

وی با قدردانی از این شهروند دوستدار حیات وحش اظهار کرد: دلیجه پرنده‌ای شکاری از راسته شاهین است و از گونه‌های حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست محسوب می‌شود.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان ادامه داد: این پرنده معروف‌ترین پرنده‌ای است که مدت زمان طولانی در جا، بال زنی کرده و ناگهان به سمت طعمه حمله می‌کند.

وی یادآوری کرد: دلیجه جثه‌ای به نسبت کوچک و بین 32 تا 38 سانتیمتر طول داشته و اغلب به رنگ قهوه‌ای با خال‌های تیره است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا