گوناگون

وجود محله‌های آسیب‌پذیر، چالش‌ اساسی حوزه مواد مخدر لرستان

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان دستور اجرایی شدن برنامه عملیاتی دستگاه‌های ذی‌ربط در حوزه‌های کاهش تقاضای مواد مخدر را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، هوشنگ بازوند در جلسه این شورا گفت: دستگاه‌ها تنها به بودجه و اعتبار ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بسنده نکنند و برای عملیاتی کردن برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر سعی کنند از اعتبارات ملی دستگاه مربوطه نیز استفاده کنند.

وی اظهار کرد: معضل اعتیاد در جامعه اینقدر حاد هست که هر کسی برای کاهش آن و حذف قطعی آن در جامعه احساس مسئولیت کند.

استاندار در ادامه بیان کرد: دستگاه‌ها حتما مصوبات تصویب شده در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را پیگیر شوند و با جذب حداکثری اعتبارات، آن را در دستگاه ذیربط عملیاتی کنند.

در ادامه جلسه سید سعید شاهرخی، معاون سیاسی امنیتی استاندار نیز تصریح کرد: یکی از چالش‌های اساسی حوزه مواد مخدر در استان به خصوص شهر خرم‎آباد وجود محله‌های آسیب‌خیز و آسیب‌پذیر است که امروزه هم برای مردم و هم مسئولین به یک چالش و دغدغه تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: تا زمانی که این محله‌های آسیب‌خیز و حاشیه‌نشین ساماندهی نشده‌اند، نمی‌توان انتظار داشت که معضلات اعتیاد در جامعه کاهش یابد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در ادامه این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال‌جاری، گفت: دستگاه‌های اجرایی استان مصوبات جلسات را به خوبی پیگیر هستند، به طوری که امروزه مبارزه با مواد مخدر تنها مختص یک دستگاه خاص نیست و همه خود را آماده مبارزه همه جانبه با این پدیده شوم کرده‌اند.

فراشی ادامه داد: آگاه‌سازی، آموزش و اطلاع‌رسانی در سال جدید در دستور کار دستگاه‌ها قرار دارد و در کنار این برنامه‌ها جلسات پیشگیری از اعتیاد ویژه خانواده‌ها و عموم مردم، همچنین ترویج برنامه‌های اوقات فراغت و تفریحی برای نوجوانان وجوانان در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: سال گذشته در حوزه درمان چندین کارگاه آموزشی ویژه کار‌شناسان و مددکاران مراکز درمانی ترک اعتیاد با کمک سازمان بهزیستی استان و دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شد که امیدواریم این کارگاه‌های آموزشی در سال‌جاری ادامه داشته باشند.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا