گوناگون

بزرگداشت واقعه غدیر بزرگترین امر به معروف است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید جلال احمدپناهی ظهر یکشنبه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سمنان در محل فرمانداری این شهرستان با تاکید بر اینکه بزرگداشت واقعه غدیر بزرگترین امر به معروف است اظهار داشت: چرا که این امر در راستای اجرای سفارش رسول اکرم (ص) در انتقال واقعه غدیر از حاضران به غائبان و از پدران به فرزندان است.

وی، امر به معروف و نهی از منکر را از واجب کفایی و بر همه مسلمانان واجب دانست و افزود: توجه و کاهش آسیب های عزاداری ها در ایام محرم خود نیز امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه موقت سمنان از تشکیل تیم های آمران به معروف و نهی از منکر در این شهرستان خبر داد و گفت: این تیم ها با محوریت روحانیان، مسئولان هیئات های مذهبی و رابطان فرهنگی هیئت ها مذهبی از اول محرم فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

 فرماندار شهرستان سمنان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت فرضیه مهم امر به معروف و نهی از منکر، احیاء این امر را عامل مهمی در ضمانت و بقای جامعه اسلامی دانست و گفت: ایام ماه محرم که بزرگترین مانور عظیم سیاسی و عبادی شیعیان در سوگ عزای شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش در ایران و جهان هر ساله برگزار می شود بزرگترین فرصت در مقابله با جنگ نرم در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری است.

حسن سعدالدین همچنین با اشاره به برگزاری سرشماری عمومی کشاورزی در شهرستان همزمان با کل کشور خواستار اطلاع رسانی ائمه جماعات مساجد و هیئت های مذهبی در جلب مشارکت بیشتر کشاورزان و بهره برداران در همکاری و ارائه اطلاعات مورد نیاز به ماموران آمارگیر شد.

وی گفت: اطلاعات بدست آمده در این سرشماری مبنای برنامه ریزی توسعه بخش کشاورزی در سنوات آتی خواهد بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان نیز در این جلسه با اشاره به تاثیرگذاری هیئت های مذهبی و روحانیان در جامعه، تلاش دشمنان را در بی تفاوت کردن مردم نسبت به دین و ارزشهای انقلاب و اسلام دانست و گفت: هدف امام حسین از قیام، احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

حجت الاسلام غلامرضا زاهدی لازمه معرفت و بصیرنت را در مقابله با آسیب های جامعه منجمله آسیب های در عزاداری، حرکت در مسیر ولایت دانست و تصریح کرد: تلاش مسئولان ارتقای سطح معنوی در جامعه اسلامی است که ماه محرم فرصت طلایی برای معرفت افزایی و ارتقای سطح معنوی مردم نسبت به قیام عاشورا و احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

 دبیر مجمع علمای استان سمنان نیز در این جلسه هدف دشمنان را ضربه به اسلام ناب محمدی دانست و گفت: تشکیل گروه های جعلی همچون داعشیان و تکفیری ها و القاعده ها و … گسترش اسلام آمریکایی است.

حجت الاسلام قدرتی از فعالیت های مذهبی یک هزار و 200 حسینیه و مسجد و فاطمیه و مسجد و اماکن متبرکه همچون امامزادگان در استان سمنان خبر داد و گفت: این اماکن مذهبی به فرموده رهبری باید به قطب های فرهنگی تبدیل شوند.

وی ایجاد امید در مردم و جوانان و تقویت وحدت و همدلی در مسیر اجرای منویات رهبری را عامل موفقیت و اقتدار ایران اسلامی در منطقه و جهان دانست.

 دبیر مجمع علمای استان سمنان خواستار تقسیم بندی انجام کارهای فرهنگی در سطح شهر با همکاری همه هیئت های مذهبی و تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف برنامه های فرهنگی با محوریت روحانیان و مسئولان هیئت های مذهبی شد.

در پایان جلسه مقرر شد تا تشکیل تیم های امر به معروف و نهی از منکر با همکاری هیئت های مذهبی، برگزاری گردهمایی بزرگ هیئت های مذهبی در اولین روز ماه محرم، برگزاری با شکوه نماز ظهر عاشورا، نصب تصاویر شهدای هیئت های مذهبی در راستای برگزاری رخداد بزرگ فرهنکی کنگره سرداران و 3000 شهید استان و انجام فضاسازی مناسب مساجد و هیئت های مذهبی در مناسبت های مذهبی انجام پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا