گوناگون

جبران فاصله جودوی ایران با کشورهای مطرح این رشته نیازمند سرمایه گذاری است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی رستگار ظهر یکشنبه در مجمع انتخابات هئیت جودو استان زنجان با بیان اینکه رشته جودو برای رسیدن به موفقیت نیازمند سرمایه گذاری است و چاره ای جز برای این امر متصور نیست افزود: متاسفانه در زمینه رشته جودو سرمایه گذاری خوبی صورت نگرفته است و این امر این رشته ورزشی را با مشکلات متعدد روبه رو کرده است.

وی ادامه داد: برای از بین بردن فاصله ایجاد شده بین جودو ایران و سایر کشورهای صاحب‌نام  هیچ چاره‌ای جز سرمایه‌گذاری در این ورزش نداریم.

 وجود استعدادهای ورزشی مطلوب در رشته ورزشی جودو را یادآور شد و با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در رشته جودو می تواند این رشته ورزشی را متحول کند ادامه داد:  برای رسیدن به موفقیت در رشته جودو چاره ای جز سرمایه گذاری در  این رشته نداریم.

رستگار افزود:  امروزه اکثر کشورها با سرمایه‌گذاری‌های کلانی که در ورزش جودو انجام داده‌اند با قدرت در اکثر مسابقات حضور پیدا می‌کنند.

وی با یادآوری اینکه از 32 مدال توزیع شده در بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی 30 مدال سهم کشورهایی چون کره‌جنوبی، ژاپن، قزاقستان، مغلولستان و ازبکستان بود گفت: این آمار بیانگر آن است که کشورهای مذکور سرمایه‌گذاری‌های کلانی را در راستای توسعه ورزش جودو انجام داده‌ و با حضور در اکثر رقابت‌های جهانی و بین‌المللی، خود را برای حضور در آوردگاهی چون بازی‌های آسیایی آماده می‌کنند.

رستگار رویکرد موجود در فدراسیون را توجه ویژه به استعدادیابی عنوان کرد و با تاکید بر ایبنکه استعدهای خوبی در کشور در زمینه رشته جودو در کشور وجود دارد که باید شناسایی و سازماندهی شوند افزود: وزارت آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهمترین بخش ها در زمینه استعدیابی رشته جود مطرح است و  با وزارت آموزش و پرورش نیز در راستای استعدادپروری ارتباط برقرار کرده‌ایم تا بتوانیم از این پتانسیل برای رشد ورزش جودو استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون جودو گفت: سند نهایی ورزش جودو در کشور تدوین شده که این سند در آخرین جلسه برگزار شده به مدعوین ارایه شد که امیدواریم با عملیاتی شدن آن شاهد به منصه ظهور رسیدن ظرفیت‌های ورزش جودو در کشور باشیم.

رستگار در ادامه جایگاه جودوی زنجان را در سطح کشور یادآور شد و افزود: جودوی زنجان با توجه به وضعیت مطلوبی که در زمینه سخت‌افزاری برخوردار است نباید فقط به تک‌ستاره‌های خود در رده سنی بزرگسالان دل ببندد.

وی ادامه داد: زنجان به لحاظ برخورداری از امکانات ورزش جودو جزو استان‌های برخوردار است از این رو انتظار داریم این استان همان‌طور که در رده‌های سنی پایین عملکرد قابل قبولی در رقابت‌های مختلف دارد و این روند باید در رده بزرگسالان نیز تدوام داشته باشد.

در مجمع انتخاباتی هئیت جودو استان زنجان مجتبی بیگلیبه عنوان تنها کاندیدای تصدی ریاست این هئیت با کسب 14 رأی توانست برای چهار سال دیگر به عنوان رئیس هئیت جودو استان زنجان انتخاب شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا