گوناگون

خود مراقبتی توسط رسانه ها فرهنگ سازی شود

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا بیگلری ظهر جمعه در جمع کارکنان دانشگاه علوم پزشکی افزود: خود مراقبتی اهمیت ویژه ای دارد که اگر به این امر به خوبی توجه شود جلوی هزینه سنگین درمانی گرفته می شود.

وی اظهار داشت: مولفه مهم سلامت که خود مراقبتی است  باید به خوبی توسط رسانه ها به طور شفاف بیان شود که توجه به نظافت فردی سلامتی و تندرستی را به دنبال دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با اشاره به اینکه 70 هزار حاشیه نشین در اطراف استان زنجان زندگی می کنند گفت:شبکه نظام سلامت در استان به تحت پوشش قرار دادن افرادی که در سکونت های غیر رسمی زندگی می کنند آموزش های پزشکی و پیشگیری از بیماری ها را دارد.

بیگلری گفت: این سازمان به آموزش همگانی سلامت در این مناطق نگاه وِیژه دارد و برنامه ریزی لازم را تدوین کرده است.

وی تاکید کرد: توجه به امر آموزش همگانی سلامت جلوی هزینه های سنگین درمانی را می گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، به اجرای طرح نظام سلامت در استان اشاره کردو گفت: از آغاز اجرای این طرح تاکنون هزینه های وارده به حوزه درمان در استان در حد زیادی کاهش یافته است.

بیگلری در ادامه افزود: در 18 فروردین ماه سالجاری سیاست کلی سلامت کشور توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد.

وی  یاد آورشد: این سیاست ابلاغی امیدی را ایجاد کرد که با تکیه به بندهای مترقی این سند رضایت بیشتری از مردم جلب کرد و اگر این سند اجرایی شود مترقی ترین سند خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، افزود: دانشگاه علوم پزشکی متولی سلامت است و همیشه باید در امر سلامت فعال باشدو با ابلاغ این سیاست هم رسالت سنگینی در حوزه درمان بر دوش دارد.

بیگلری از تحولی بزرگ و تدریجی در سیستم سلامت خبر داد و گفت: برای رسیدن به این مهم نیازمند اهتمام و عزم ملی و همکاری و تعامل تنگاتنگ با رسانه های گروهی هستیم چرا که رسانه ها همیشه یاری گر این حوزه بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا