گوناگون

دیدار استاندار لرستان با استاندار المانسک روسیه

در جریان سفر هیأت تجاری اقتصادی لرستان به روسیه، استاندار لرستان و استاندار المانسک روسیه با هم دیدار و گفت‎وگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه لرستان، در آخرین روز از سفر چهار روزه هیأت تجاری اقتصادی لرستان به روسیه، به دعوت رسمی آلکسی ولادیمیر پتروویچ اوستروفسکی استاندار المانسک روسیه، هیأت لرستانی از این استان بازدید کرد.

این بازدید که با استقبال رسمی اوستروفسکی همراه بود به جلسه مشترکی ختم شد که استاندار المانسک روسیه به مناسبت حضور هیأت لرستانی ترتیب داده بود.

استاندار المانسک در این جلسه ضمن خوشامدگویی به هیأت لرستانی، علاوه بر معرفی و تشریح شاخص‌های اقتصادی استان مربوطه به اهمیت جمهوری اسلامی در منطقه، جهان و ضرورت بسط و توسعه‌ همکاری‌های دو جانبه تأکید کرد.

اوستروفسکی ابراز امیدواری کرد که لرستان بتواند نیازهای مردم آن منطقه را در رابطه با میوه و سبزیجات مورد نیاز تأمین کند.

استاندار لرستان نیز با قدردانی از دعوت و استقبال گرم استاندار و مقامات روسی، علاوه بر ارائه مطالبی در خصوص دکترین دولت تدبیر و امید در حوزه‌ سیاست خارجی مبنی بر دنیای عاری از خشونت به تشریح ظرفیت‌ها و توانمندی‌های لرستان در حوزه‌های کشاورزی، معدنی و گردشگری پرداخت.

هوشنگ بازوند گفت: استان لرستان با توجه به مزیت‌های قابل‌ قبول در حوزه‌ محصولات کشاورزی و سنگ‌های ساختمانی علاوه بر این‌که آمادگی تأمین نیازهای استان المانسک در زمینه سبزیجات، صیفی‌جات، محصولات باغی، حبوبات، همچنین انواع سنگ‌های ساختمانی فرآوری شده را دارد.

هوشنگ بازوند افزود: استقبال بسیار خوبی هم از سرمایه‌گذاران روسی که مایل به اجرای پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری در لرستان باشند، به عمل خواهد آورد.

وی همچنین به صورت رسمی از اوستروفسکی استاندار المانسک دعوت کرد تا در اردیبهشت‌ماه سال آینده در رأس یک هیأت اقتصادی به لرستان سفر کند.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا