گوناگون

تعلیم و تربیت اسلامی مرهون ایثار و اخلاص معلمان

مدیرکل بنیاد شهید گیلان تعلیم و تربیت اسلامی را مرهون ایثار و اخلاص معلمان و مربیان فداکاری دانست که برای تحقق اهداف و آرمان‌های تعلیم و تربیت اسلامی تلاش می‌کنند.

احمد اسماعیلی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه گیلان، با عرض تبریک به‌مناسبت فرا رسیدن روز معلم به همه مروجان عرصه تعلیم و تربیت، اظهار کرد: تعلیم و تربیت اسلامی مرهون ایثار و اخلاص معلمان و مربیان فداکاری است که برای تحقق اهداف و آرمان‌های تعلیم و تربیت اسلامی تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نقش معلم در تربیت نسل‌ها و تأثیر ماندگار وی در فرهنگ عمومی، افزود: تعلیم و تربیت اسلامی مرهون تلاش و دلسوزی معلمان و مربیان فداکاری است که در کمال اخلاص و ایثار برای تحقق اهداف و آرمان‌های تعلیم و تربیت اسلامی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با اشاره به اینکه شهدا نیز با عملشان درس ولایتمداری را دیکته کردند، گفت: شهدا با انتخاب راهشان درس ولایت‌پذیری و ولایتمداری را برای ما دیکته کردند؛‌ لذا معلمان حقیقی عرصه شهادت و ایثار به‌شمار می‌آیند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش سنگ زیربنای توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هر جامعه است، بیان کرد: با توجه به اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت در ایجاد، تثبیت و تکامل و پیشرفت انقلاب اسلامی، باید کوشش کرد تا این امر در جامعه به‌ویژه میان نسل جوان معرفی، ترویج و نهادینه شود، بهترین محل برای این امر آموزش و پرورش و بهترین مجری، معلم و با مشارکت جوانان و خانواده شهدا و ایثارگران میسر می‌شود.

وی اضافه کرد: در گیلان از 8 هزار شهید، حدود 600 شهید فرهنگی و بالغ بر 700 شهید دانش‌آموز داریم که این تعداد شهدا با توجه به فاصله گیلان از جبهه‌های جنگ قابل توجه است لذا ما با این تعداد شهید فرهنگی رتبه چهار کشور را داریم.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان تأکید کرد: شهدای فرهنگی ما علاوه بر عرصه تعلیم و تربیت در عرصه دفاع‌ مقدس هم نقش‌آفرینی کردند و با عمل‌شان جاودانه شدند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا