گوناگون

600 هزار نفر از دانش آموزان فارس جامعه هدف دریافت شیر هستند/ تشکیل کمیته شیر در استان

جواد روحانی در گفتگو با خبرنگار مهر اضافه کرد: مدارس دولتی و غیرانتفاعی مقطع دبستان و متوسطه اول، پیش دبستانی هایی که همزمان با مدارس ابتدایی کار می کنند و مراکز شبانه روزی نگهاداری کودکان بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی جامعه هدف دریافت شیر محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه تصمیم گیری شده که هر دانش آموز در طول سال 70 نوبت شیر دریافت کند، ابراز دشت:  مقداراعتباری که برای توزیع شیر در استان فارس در یک ابلاغیه به آموزش و پرورش فارس مشخص شده است 25 میلیارد و 500 میلیون تومان است که هنوز چیزی از آن دریافت نشده است.

کارشناس مسئول تغذیه و پوشاک آموزش و پرورش فارس ادامه داد: چنانچه اعتبار مذکور به طور کامل تخصیص داده شود 70 نوبت شیر در مدارس استان توزیع خواهد شد و چنانچه اعتبار کمتری دریافت شود، تعداد نوبت ها کمتر می شود.

روحانی عنوان کرد: شیری که در مدارس توزیع می شود به دو صورت استرلیزه و پاستوریزه و با چربی 2.5 درصد است، ضمن اینکه بر اساس دستورالعملی که ابلاغ شده  این شیر از مراکز صنعتی و نه از مراکز جمع آوری، تهیه می شود.

کمیته شیر متشکل از هشت ارگان برای توزیع شیر مدارس در فارس تشکیل می شود

کارشناس مسئول تغذیه و پوشاک آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه کارهای اجرایی توزیع شیر در مدارس بر اساس دستورالعمل دریافتی این موضوع انجام می شود، گفت: بر اساس این دستور العمل باید کمیته شیر متشکل از هشت ارگان استان تشکیل شود.

روحانی با اشاره به اینکه واحد نظارت برموادغذایی و واحد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، استاندارد، جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت از این جمله هستند، افزود: آموزش و پرورش باید از این ارگان ها دعوت می کرد که نماینده های خود را برای کمیته شیر معرفی کنند که این کار انجام گرفت و نماینده ها معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه سه مورد از ارگان ها باید پیش از این وضعیت کارخانه های لبنی را بررسی می کرده اند، اظهار داشت: سازمان استاندارد باید بررسی دارا بودن حداقل استانداردهای محصولات شیری، واحد نظارت بر مواد غذایی علوم پزشکی باید سلامت شیر کارخانه ها و جهاد کشاورزی نیز میزان تناژ و نوع شیرها را بررسی می کرد و به آموزش و پرورش استعلام می داد که همه این کارها انجام شد.

کارشناس مسئول تغذیه و پوشاک آموزش و پرورش فارس اعلام کرد: بعد از تاسوعا و عاشورا اولین جلسه کمیته شیر برگزار می شود تا هر چه سریعتر توزیع شیر در مدارس آغاز شود.

روحانی بیان داشت: تصمیم بر آن است که تا جایی که امکان دارد از کارخانه های استانی لبنی برای این امر استفاد شود و همچنین قبل از انعقاد قرارداد با هر کارخانه ای از خط تولید آن توسط کمیته شیر بازرسی به عمل خواهد آمد.

وی همچنین با اشاره به اینکه اقلام خوراکی ممنوع در بوفه های مدارس همچنان به قوت خود باقی است، گفت: فروش خوراکی هایی مانند چیپس و پفک که برای سلامت دانش آموزان مضر است، در بوفه های مدارس ممنوع است و علاوه بر آن همه خوراکی هایی که در بوفه به فروش می رسند حتما باید پروانه ساخت، پروانه تولید، علامت استاندارد و تاریخ تولید و انقضا را دارا باشند.

کارشناس مسئول تغذیه و پوشاک آموزش و پرورش فارس افزود: نظارت بر بوفه های مدارس توسط مربیان بهداشت مدارس انجام می شود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا