گوناگون

راه اندازی مجدد این دبیرستان به نفع سپاه است

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل
سپاه پاسداران، حجت‌الاسلام و المسلمین قوامی یکی از مدیران سابق دبیرستان
سپاه و حمید سبزواری شاعر و جمع کثیری از خانواده شهدا و جانبازان مکتب
امام صادق(ع) به همراه جمع زیادی از فارغ التحصیلان این دبیرستان در مراسم یادواره این شهدا که امروز پنجشنبه برگزار شد حضور
داشتند.

در این یادواره حجت الاسلام قوامی در سخنانی با اشاره به نحوه شکل گیری دبیرستان سپاه گفت: سال 1360 من مسئول پذیرش سپاه تهران بودم و احساس می کردم که نیروهای سپاه از حالات و روحیات آرمانی و امولیه خود کمی فاصله گرفته اند لذا طرح تاسیس دبیرستان را به فرماندهی منطقه 1- سپاه تهران که شهید کریمی بودند ارائه کردم.

مدیر دبیرستان سپاه تهران در سال 62 و 63 افزود: در سال 61 آیت الله دین پرور به همراه جمعی از فرماندهان سپاه این طرح را تصویب کردند و قدرت خدا در این بود که این دبیرستان در قلب تهران و در سفارت سابق آریکا تاسیس شود تا پاسدارنا انقلاب در این مکان تربیت شوند.

وی با اشاره به کسب راهنمایی از مرحوم ظهیرنژاد که سابقه تاسیس دبیرستان نظام در رژیم پهلوی را داشت، گفت: ما به دنبال این بودیم که خروجی های این دبیرستان در سه زمینه نظامنی، علمی و مذهبی سرآمد باشند.

حجت الاسلام قوامی همچنین به تاسیس برخی دبیرستان های دیگر در شهرهایی مانند تبریز، کرمان، ارومیه، یاسوج و… اشاره کرد و گفت: متاسفانه این دبیرستان با اهداف والایی که دنبال می کرد، در سال 78 تعطیل شد و باید این فرصت را مغتنم شمرده و از سردار سلامی که در جمع حاضر هستند، درخواست کنم که مجددا این دبیرستان را احیا کنند تا به راهش ادامه دهد.

وی در پایان تصریح کرد: راه اندازی مجدددبیرستان سپاه به نفع سپاه است و می تواند نیروهای زبده ای را در زمینه های مختلف برای آینده خود در این خاستگاه تربیت کند.

در این مراسم همچنین استاد حمید سبزواری، شاعر شهیر انقلاب که فرزندش در این دبیرستان مشغول به تحصیل بوده، به رغم کسالت بر روی سن حاضر شد و در موضوع تکریم شهدا و خانواده معززشان سخنانی ایراد کرد.

راه اندازی مجدد این دبیرستان به نفع سپاه است

همچنین فرزند استاد سبزواری و از فارغ التحصیلان دبیرستان سپاه، شعری را که پدرش در رثای شهدای دبیرستا نسپاه سروده بود، قرائت کرد.

در پایان این مراسم، لوح تقدیر و هدایایی به خانواده شهدای مکتب الصادق(ع) اهداشد و خانواده ها در مقابل یادمان شهدا، عکس یادگاری گرفتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا