Mihanpostاجتماعی

آمار تکان دهنده ای از وضعیت کودکان در عراق

به گزارش میهن پست – منابع حقوق بشری آمار تکان دهنده ای از وضعیت کودکان در عراق پس از حملات گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام به مناطق شمالی این کشور منتشر کردند.

مهر به نقل از شبکه السومریه نوشت ، فاضل الغراوی عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل و سازمان یونیسف خواست که کمکهای فوری برای کودکان استانهای نینوا و صلاح الدین ارسال کنند.

وی افزود: کودکان عراق از فاجعه انسانی واقعی به سبب وحشی گری های داعش و ترورهای داعش در نینوا و صلاح الدین رنج می برند.

الغراوی تاکید کرد: تعداد کودکانی که تاکنون کشته شده اند ۱۰۰۰ نفر است و ۴۰۰ هزار کودک دیگر نیز آواره شده اند و در مناطق صعب العبور و ناامن به سر می برند بسیاری از آنها در این مناطق صعب العبور خوابیده اند و بسیاری نیز هنگام ولادت مرده اند و بسیای از خانواده های خود جا مانده اند و داعش بسیاری را ربوده  است و با آنها تجارت می کند.

این عضو شورای حقوق بشر تاکید کرد: گروهک داعش بسیاری از کودکان زیر ۱۵ سال را برای اقدامات تروریستی مورد سوء استفاده قرار داده است و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کند. سازمان ملل و سازمان یونیسف باید کمک های فوری به ویژه در زمینه آب و غذا و شیر خشک و داروی برای کودکان عراقی ارسال کند. جامعه بین المللی پل انسانی برای کمک به کودکان محاصره شده برقرار کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا